BasBQ
Beef en Steak

Dikke vette steak

 
 
 
 
 

Barbeknoei

Gerijpt
Berichten
2.849
Soms heb je gewoon eens trek in een dikke vette steak. Lekker simpel, makkelijk, snel en toch verschrikkelijk lekker..

Daarom cote de boeuf.... Caveman style..

De q roodgloeiend gestookt. 4 minuten in de gloeiende kolen, even draaien, nog eens 4 minuten en hierna 10 minuten laten rusten met wat chimichurri.

Waanzinnig lekker en zeer puur van smaak.
Verse frieten en doperwten er bij... Meer hoeft soms niet.

20200524_174952.jpg
20200524_175035.jpg
20200524_175136.jpg
20200524_175631.jpg
20200524_180207.jpg
20200524_182639.jpg
20200524_183212.jpg
20200524_182923.jpg


20200524_173123.jpg
 
Broer ! Dat wil ik ook
Ik moet die caveman style echt eens gaan proberen. Morgen eerst eens bellen met de leverancier. Want dit ziet er een potje lekker uit
 
Das zo gaaf. Heb alleen het lef nog niet :rolleyes:
 
Das zo gaaf. Heb alleen het lef nog niet :rolleyes:
Snap ik helemaal. Ik zou het zeker de eerste keer niet doen met een stuk wagyu (eigenlijk helemaal niet met wagyu).

De smaak heeft gewoon iets bijzonders.
Tot nu toe is het nog niet mis gegaan. Eerder te rood, dan te ver en dat vind ik niet zo erg.
Probeer het anders eerst met bavette... Of gewoon een kleine steak uit de supermarkt.
 
Goeie tip! En gewoon een keer doen dus, indien nog te rood kan iets langer garen op het rooster ook nog. *bedenkt zich dat de Côte de Boeuf in de vriezer binnenkort wel naar buiten mag*. Wie weet
 
Gaaf. Zou het ook een optie zijn om hem revers sear te berijden maar dan niet op gietijzer afgrillen maar caveman? Zodat je de garing van zoon groot stuk vlees wat beter kan controleren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Gaaf. Zou het ook een optie zijn om hem revers sear te berijden maar dan niet op gietijzer afgrillen maar caveman? Zodat je de garing van zoon groot stuk vlees wat beter kan controleren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Denk ik wel, .... Maar is dat net zo leuk?
Fun gehalte is hier best wel groot bij...
 
Laatst bewerkt:
Denk ik wel, .... Maar is dat net zo leuk?
Fun gehalte is bij hier best wel groot bij...

Haha zo heb ik het nog niet bekeken. Maar inderdaad de beleving is op deze manier zeker aanwezig.

Zal ook wel mijn koks achtergrond zijn dat ik dan gelijk denk dat de garing misschien wat mooier kan.

Ga het zelf eens proberen. Ben vooral benieuwd wat de smaak. Zo rechtstreeks op de kolen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Caveman Style is TOP!

Ik heb zelf ook al wat ervaring in die richting opgedaan met Simmenthaler diamanthaas bij diezelfde winkel. Dat zijn kleinere stukken die (uiteraard) wat korter mogen maar waar je wel lekker mee kunt oefenen en wennen aan die smaak.

Mij is bij gebleven dat deze manier van bereiden beter gaat naar mate de kolen langer gebrand hebben. De hitte is dan gelijkmatiger en de kooltjes blijven minder plakken dan bij een korter opgestart vuur.

Ook kun je bij een ruimer gloeibed het vlees na draaien terug leggen op een ander gloeiend deel van de kolen waar de hitte intenser is dan op de plek waar je steak al gelegen heeft.

Als laatste tip en overweging wil ik nog meegeven om het vlees nadien niet onder folie te laten rusten maar even op een roostertje of taart rekje zodat de korst lekker knapperig blijft. Dat is nu juist zo smakelijk aan deze bereidingstechniek!

Smakelijk!
 
Ik vind het er goed uit zien
Laat het maar niet aan m’n vriendin zien 😱
 
Stoere manier van bereiden, lijkt wel wat aan de rauwere kant, maar dat is een ieders persoonlijke voorkeur. Krijg daar hier thuis wel wat aftrekpunten voor :p
 
ik keur hem goed!! 🤤🤤 Mijn vriendin (zoals velen) zou hem waarschijnlijk nog wat gras geven en in een weiland achterlaten 😉,maar verschil moet er zijn toch.
Toffe manier van bereiden ook!! Lekker puur
 
Terug
Bovenaan Onderaan