BasBQ
Beef en Steak

Dikke ribs van de Sligro

Als je morgen gaat hoef je niet zoveel aan die ribs te doen Domi, ze hadden brand gisteren dus ze komen voorgegaard en gerookt ;)
 
Vuurvlieg zei:
Mooie ribs hoor! Hebben die dingen ook een naam? Ik bedoel merk, waar komen ze vandaan? Tja wat ik eigenlijk bedoel is, waar moet ik naar vragen als ik bij de SLIGRO ben?

Hmm, niet op gelet. Er stond wel op " dik bevleesd". En ze zijn rauw, ongeveer 6,50 de kilo. Lagen op een witte doos. Maar, de anderen daar staan wel dingen op als piripiri of zo, en voorgegaard, dus die zijn het alvast niet. Die zijn dan weer van Horizon of zo. Geloof ik. Ja, ik ben weer lekker duidelijk. Aan de andere kant, er liggen nu ook niet direct 15 soorten ribs in de vriezer, geloof ik? Eliminatie dear Watson ;)
Als ik van de week ga, en ze hebben ze, ga ik er een foto van maken, ok?
 
noskos zei:
Als je morgen gaat hoef je niet zoveel aan die ribs te doen Domi, ze hadden brand gisteren dus ze komen voorgegaard en gerookt ;)

Ik hoop dan wel dat ze een beetje goed rookhout hadden.... ;) dat kunststof stinkt alleen maar!
 
Mike v R zei:
Dat zijn mooie ribben.

Ik dacht dat ze misschien zelfs wel van meerdanvlees waren, zo aan het uiterlijk te zien,  ik ga op onderzoek uit....
 
Laat ik nu ook twee weken geleden zo'n rijtje van die dikke Sligro ribbels meegenomen hebben, met het verschil dat ik ze nog heb liggen.

Net even gekeken maar ik zie geen speciale aanduidingen op de verpakking dat deze ergens anders vandaan komen dan van de huisslager Kaldenberg van de Sligro. Het enige wat me wel opvalt is dat op de vacuumverpakking naast de naam Kaldenberg ook nog 'VEN Versmarkt' staat. En nu klopt het wel dat de Sligro Forepark eerst een VEN is geweest, die er om bekend stond wat 'luxere' merken en varianten in het assortiment te hebben, maar dat is toch al weer heel wat jaartjes geleden.

Het label geeft wel specifiek aan dat het hier om de dikke versie gaat; ' V-Spare Ribs Dik'
 
Fijn Danny, dat jij ook nog even gekeken hebt, dank!
 
Speciaal voor een ieder die op zoek wil, een foto.

ba3fe13f44d660343eaf62d84c29a460.jpg


Affijn, vandaag naar het Forepark, daar lagen er wel wat in de vriezer, maar daar werd ik niet vrolijk van, en de verse waren ook niet zo dik. Maar niet voor een gat te vangen, er zit vlakbij nog een Sligro, aan de Westvlietweg. Hoopvol ging ik naar binnen, en en TADAAAAAAA! Daar lagen er weer een stel me vrolijk toe te lachen in de toonbank. Conclusie? De verse en de bevroren zijn ( op dit moment) dezelfde. Maar de kwaliteit is blijkbaar wisselend. Voordeel met de Sligro is wel dat je dat direct ziet, en niet pas als je 10 kilo in een grote klomp uit de doos haalt.
 
lekker hoor! binnenkort maar eens op visite daar ;)
 
Mooie dikke ribbels zeg !
 
Terug
Bovenaan Onderaan