BasBQ
Beef en Steak

DigiQ Dx2 voor green egg of overbodig?

Maar het klopt dat weinig mensen gebruik maken van een digiQ bij een keramische Q omdat deze zelf heel gemakkelijk op temp is te krijgen en ook constant?
 
Dat weet ik niet of dat klopt, ik weet de verhouding regelaar WSM en regelaar BGE / keramisch niet.
 
In de heatermeter (een diy controller) thread op tvwb zag ik toch nog best wat mensen met een controller en een EI. Ik denk dat je gewoon voor jezelf de afweging moet maken of je het geld waard vind (gemak, coolheid vs noodzaak, kosten etc)
 
Het is als cruisecontrol op je auto; als je het nooit gehad hebt mis je het niet, maar heb je eenmaal een auto m?t....... Dan ben je verwend ;)

voor dat ik er een had vond ik het niet nodig, je bent tenslotte heer en meester op de barbecue :p maar het is wel heel handig als je nog meer te doen hebt bijvoorbeeld slapen, boodschappen, andere gerechten voorbereiden/ bereiden etc

Ja het is luxe :) en ik houd van luxe :p
 
Een bge is al een luxe, dus hij wordt nog luxer :)
 
DigiQ is zonder ven te gebruiken dus zoals een maverick (kern&buiten)?? Dat begreep ik gister namelijk wel. En moet je het ei op een andere manier opstarten of blijft dit de zelfde procedure?
 
en toch blijf ik bij de charme van het handmatig op temperatuur houden. Als je je Q een beetje kent, hoef je ook niet aan de Q gekluisterd te zitten. Bij lange sessies kijk ik meestal 1 keer per uur en hoef ik vaak niets eens bij te sturen. Ik vind het gewoon gaaf om vuur op een bepaalde temperatuur te houden. Gewoon door inzicht en ervaring.

Maar goed, iedereen is vrij om hier anders over te denken uiteraard!  8)
 
Terug
Bovenaan Onderaan