BasBQ
Beef en Steak

Desperados bierblikkip

 
 

mamajolijn

Kooltjesharker
Berichten
209
Vandaag is het mooi weer, tijd om in het zwembad te plonsen. En hoe kan dat nog beter? Juist! Iets lekker op de kamado. Ik had weinig voorbereidingstijd, dus iets makkelijks lag voor de hand: Kip op blik. Nu ben ik niet zo'n bierdrinker, maar Desperados gaat er wel in.

Kip bij de slager gehaald, in de Smokey Goodness Cheeky Chicken rub gezet en op het blik. Blik blijkt alleen beetje hoog te zijn. Maar met de schaal direct op de platesetter, zonder rooster, past het prima. Met 72 graden van het vuur af en even laten rusten. Daarna het karkas helemaal kaalgeplukt, vanavond de kip in pitabroodjes met knoflooksaus.

20240718_134717.jpg
20240718_135220.jpg


20240718_151126.jpg
20240718_151102.jpg
20240718_152643.jpg
 
Laatst bewerkt:
Je chickie zit er lekker bij, ze had dorst zo te zien mooie half literblik 😜

Ik maak ze ook graag op het spit, kip is altijd goed 😄
 
Gefeliciteerd 🥳 met je Tok 🐔 de kip ziet er heerlijk uit maar is 1 kip voldoende voor het hele gezin?
 
Je chickie zit er lekker bij, ze had dorst zo te zien mooie half literblik 😜

Ik maak ze ook graag op het spit, kip is altijd goed 😄
Spit staat nog op verlanglijstje (met andere woorden: ligt al klaar voor verjaardag van manlief 😅)

Altijd lekker een kip. Had je er ook nog een koude Desperado bij😁
Dat was inderdaad een goede keuze! Koude Desperados, afkoelen in het zwembad en kip op de bbq!

Mooi trotse dame. Welkom bij de Tokkies.
Mijn dank is groot! De koei gaat in 2024 ook nog komen 😄

Gefeliciteerd 🥳 met je Tok 🐔 de kip ziet er heerlijk uit maar is 1 kip voldoende voor het hele gezin?
Nee, 1 kip is niet voldoende, maar dit was dan ook extra bij de kipgyros die mijn man al had gehaald (nee niet van de bbq, maar dat komt heus nog wel). Deze kip was veel lekkerder dan de gyros! 😆
 
  • Leuk
Waarderingen: Jet
Gefeliciteerd met je 🐔!

Lekker hoor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan