BasBQ
Beef en Steak

DeNnZ stelt zich voor

 

DeNnZ

Sprokkelaar
Berichten
29
Hallo allemaal.

Mijn naam is Dennis, 30 jaar een woonachtend in een buitenliggende wijk van Almere.
Ik ben getrouwd met Sandra en heb 2 kids, een meisje van 2 (Arwen) en een zoon van 5mnd (Collin).

Sinds enkele maanden hou ik me bezig met het 'serieuzere' BBQen.
Voorheen BBQde ik op de manier zoals 80% van nederland, BBQ voldumpen, aanmaak blokjes ertussen en zsm al het vlees, spiesjes en sate's (uiteraard allemaal kant en klaar en kletsnat in de verpakking vanuit de supermarkt) op tafel. De deksel gebruikte ik alleen als ik de BBQ opbergde. Dit gebeurde allemaal met een simpele kogel BBQ van de Hornbach, opzich weinig mis mee maar temperatuur was niet te regelen, het apparaat lekte overal en nergens lucht.

Ik vond het tijd om het eens anders aan te gaan pakken. Ik leverde gespaarde rente punten bij de ING in om zo een Weber Original Kettle Premium 57 te kopen.
De eerste keer dat ik deze gebruikte was om mijn eigen ribbetjes te gaan bereiden. Ik had mezelf rijkgelezen op het internet en had her en der tips verzameld om het een onvergetelijke smaakervaring te gaan maken. Het moment van de waarheid was daar, ik nam een hap.. en..... WAT EEN TAAIE BENOENING! Wat is er mis gegaan? Ik heb me aan alle richtlijnen gehouden, Temperatuur, tijd, rook, rub, inpakken in alufolie met een scheut appelsap.. wat heb ik gemist?
Na een poosje de stappen in mn hoofd te hebben herbeleefd kwam ik erachter... Ik had de temperatuur afgesteld door middel van de thermometer in de dome, een fout die ik veelvuldig op het internet voorbij zie komen bij mensen met dezelfde ervaring.
Naar aanleiden hiervan heb ik een Maverick ET-732 aangeschaft zodat ik de temperatuur op de grill accuraat in de gaten kan houden.

De volgende keer dat ik opnieuw ribben maakte waren ze echt overheerlijk! Dit paste veel meer bij mijn idee van een onvergetelijke smaakbeleving!

Inmiddels ben ik wat nieuwe ervaringen verder maar ben nog steeds lerende.
De vriezer ligt momenteel vol voor nieuwe sessies, zo heb ik 3,6 kg Boston butt liggen, picanha en nog 4 kg buikribben.

Uiteraaard heb ik nog steeds vragen die voor mij onbeantwoord zijn, zo wil ik nog doorvoeren maken voor de temp probes en heb ik nog vragen over het bereiden van de PP. Ik zal uiteraard de zoekfunctie nog even raadplegen maar als er iemand is die me zo een linkje kan geven naar een relevant topic dan mag dat natuurlijk altijd :)


Groeten!
Dennis
 
Terug
Bovenaan Onderaan