BasBQ
Beef en Steak

Deflection plate...

 

kennymasselink

Tondelzoeker
Berichten
10
Bbq?ers,

Na aanschaf van de nieuwe weber master touch zit ik met een aantal vragen...

1: bij de bbq zit een ring en deflection plate... zal de snake methode genoeg energie vrij geven om op rook temperatuur te komen(120c ongeveer) met deze plaat erop...? Deze plaat komt direct op de ring te liggen met daarom de kolen( snake methode)

2: is het verstandiger om de waterpan/bak, op deze deflection plate te zetten of eronder binnen de snake...

Graag hoor ik van jullie!

Groeten kenny

e0d9d65d8e842c2a5e4011a3c4e9eddf.jpg
 
Je legt gewoon kokosbriketten en die ring, dan aantal brandende erop, de diffuser erop en klaar. Geen snake dus.

Ik ga er van de week mee aan de slag. Zo ga ik het iig doen. En dat adviseert Weber dacht ik ook. Minus de kokosbriketten want die hebben ze zelf niet.

En we zouden het fijn vinden als je je even voorstelt in het daarvoor bestemde deel van het forum.
 
Minion methode gebruiken. Zo heet dat geloof ik.
Ring vullen en een kuiltje in het midden laten. Daar kun je dan een aantal aangestoken briketten in doen. Zorg wel dat je niet boven de ring uit komt. Anders kan de schaal er niet goed op liggen.

Succes met de BBQ en we zien de foto?s wel tegemoet.
 
Gaaf ding! Ik zou idd minion gebruiken, snake doe je als je zelf geen indirecte mogelijkheid hebt, die zit hier al bij.

Waterbak zou ik op de deflector zetten; Makkelijker bijvullen en eventueel lekkend vocht kom niet op de plate terecht.

Slechts mijn idee hierover hoor, geen ervaring mee verder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan