Beef en Steak

Defikerin stelt zich voor

• Onderwerp starter Onderwerp starter DeFikerin
  • Startdatum Startdatum
D

DeFikerin

Gast
Hallo,

Ik wil me graag ff voorstellen ik ben DeFikerin en weet helemaal niks van BBQ-en  :D, ik heb hiervoor alleen maar een elektrische bbq gehad.

Nu heb ik een weber 47 CM tot mijn beschikking echter heb ik hier een vraag over. Als ik de onderste luchttoevoer dicht zet dan komt er nog steeds een klein beetje lucht doorheen is dit erg?

Ik ga donderdag voor het eerst Spareribs proberen hebben mensen nog tips?

Klein beetje lucht is niet erg. Volgens mij sluit de onderkant (die as-veger) nooit helemaal netjes hoor. Als je zowel boven als onder sluit, gaat hij dan uit? Als dat zo is, is het goed toch?
Doe jezelf een plezier en pak even een marker, kijk even welke positie de onderkant heeft als je hem helemaal open zet en zet daar een streepje. Dus even in de ketel kijken en de hendel vanaf helemaal dicht naar het punt toe draaien dat de gaten helemaal open staan (das niet het hele bereik van de hendel namelijk). Je hebt dan een mooie indicatie van de hendel en de invloed op de luchtinvoer.

Welkom & have fun!

Hoi De Fikerin, welkom bij het BBQ Genootschap!

Tip, het onderste ventilatierooster alleen helemaal dicht zetten als je hem uit wil hebben.

Welkom Defikerin! Frits +1

Overigens weet ik niet wat voor 47'er je hebt. Mocht je een compact hebben dan kun je de opmerking over de markeerstift en de asveger vergeten. Heb je echter een OTP of OKP of hoe Weber ze tegenwoordig noemt, dan is het een heel bruikbare tip waar ik zelf al wel veel plezier van heb gehad.

Ah, inderdaad! :]

Nog even een vraag. Ik wik ribs gaan maken en nu zag ik toevallig dat er ribs in de aanbieding zijn bij de makro.

Welke kan ik het beste halen bij de makro?

De markering is aangebracht bedankt voor de tip!

Welkom bij de club!

Heren ik sta op het punt om naar de makro te gaan welke doos heb ik nodig?

Terug
Bovenaan Onderaan