BasBQ
Beef en Steak

Deep fried onions

 

Bram koning

Kooltjesharker
Berichten
142
Door mijn werk was ik een tijdje weg, als ik dan terug ben dat ik dan weer van alles wil maken van de bbq. Word niet altijd gewaardeerd als je net terug komt van een lange reis. Het was met een beetje gekkigheid dat ik tegen mijn vrouw zei dat ik wel gefrituurde uien kon maken. Zegt ze ineens ja is goed, dus ik kon gelukkig weer lekker bezig zijn.

Eerst een ui opzich dun gesneden, de uien door de bloem en door in een badje van ei. In het paneermeel had ik een theelepel paprika poeder, chili’s poeder, peper, zout en een snufje knoflook. Snel naar buiten om de bbq op te stoken.

c0458d8ec075526abbccfceb681b79a2.jpg


De uien ringen zijn gebakken in zonnebloem olie. Wat ik mij afvroeg, ik heb een vlees thermometer ervoor gebruikt om de temperatuur in de gaten te houden. Kan dit kwaad aan de thermometer? In dit huis staat namelijk geen frituur en voor mij was het de eerste keer dat ik zoiets gemaakt heb.

fab6258de493114bafe53b0694363427.jpg


Op mijn werk hebben we een gezegde: verstand op 0, frituur op 180. Dus bij 180 de uien in de olie gedaan en na een minuut even omgedraaid, weer een minuutje en klaar.

cc18cc6db2ac84e26576aa88f9a12dc9.jpg


7bc85b62e7b30771e8c85079e75a7071.jpg

284df02a1ed4841a736bbd09f5e8a462.jpg


Al zeg ik het zelf, dit is goed gelukt. Naast de uien ringen heb ik een chili mayo gemaakt en dat smaakte erg goed. Hebben jullie nog tips?
 
Ziet er heerlijk uit! Mooi bijgerecht of snack ook!

Het enigste waar ik huiverig voor zou zijn is olie en vuur zo dicht bij elkaar.
Zal misschien niet terecht zijn, maar zou hierdoor wel terughoudend zijn hiermee.
 
Dat gevoel bekroop mij ook ,laag pannetje vol hete olie boven die kolen .
Zou het dan eerder in de do doen met een paar cm olie als je het wel wil riskeren.
Maar de uitjes zijn goed gelukt👍🏻
 
Ziet er heerlijk uit! Mooi bijgerecht of snack ook!

Het enigste waar ik huiverig voor zou zijn is olie en vuur zo dicht bij elkaar.
Zal misschien niet terecht zijn, maar zou hierdoor wel terughoudend zijn hiermee.

Ja dat is was inderdaad een gokje of het wel goed zou gaan zo vlak boven het vuur.
Het is zeker een lekker bij gerecht of om bij een hamburger erop te doen.
 
Dat gevoel bekroop mij ook ,laag pannetje vol hete olie boven die kolen .
Zou het dan eerder in de do doen met een paar cm olie als je het wel wil riskeren.
Maar de uitjes zijn goed gelukt

Volgende keer pak ik mijn grote do erbij, was wel leuk om er mee uit te proberen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
Volgende keer pak ik mijn grote do erbij, was wel leuk om er mee uit te proberen.
Proberen is altijd leuk ,maar je moet niet een blijvende herinnering aan overhouden 😅.
Ongeluk zit in een klein hoekje.

Maar blijf experimenteren zolang je het door dacht doet 👍🏻
 
Zien er heerlijk uit. Dit is wel solliciteren naar derdegraads brandwonden, inderdaad…
 
Ik vind het vooral spannend dat je het in een skillet met handvat heb gedaan, waardoor je je Q niet dicht kan doen bij vlam in de pan.
Verder ziet het er wel smakelijk uit, maar wel een gedoe om gewoon te frituren ;)
 
Hey Bram, lekker gemaakt hoor, beetje link, maarja, volgende keer doe je het anders toch, ik zeg maken!(y):cool:
 
Ruig gerecht zo. Hier ook geen frietpan in huis. Wel een DO. Daar bakken wij friet in. Ik meet de temperatuur altijd met de Thermapen. Af en toe meten is genoeg. En niet teveel materiaal er in mikken. Dan daalt de temp ook niet zo snel.
Volgende keer ossenwit gebruiken. Maakt het nog lekkerder 😎
 
Je gaat inderdaad wel de uitdaging aan. Neem volgende keer een ketel. Kan je nl gezond aan de volgende reis beginnen.
Het is me vorige week nog met een beetje olie in een skillet gelukt om de vlam in de pan te krijgen.

Maar de uienringen zien er prima uit.
 
Laatst bewerkt:
Alles Is al gezegd over veiligheid 😁

Je uien zien er mega goed uit zeg. Lekker snackje
 
Leuk gedaan op de bbq, zeker omdat het iets waar ik niet zo snel aan zou denken. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan