Beef en Steak

De wat???? “De ballen van Frits”

• Onderwerp starter Onderwerp starter @rno
  • Startdatum Startdatum

@rno

BBQ Junkie
Zo ging het gister tijdens het overleg over het eten van vanavond 😊

Over het eten van gister waren we het al eens, de zalm met asperges. Maar toen voor vandaag. Ik zei dan eten we morgen de ballen van Frits.
Er werd maar vreemd gekeken naar me en toen ik zei Google effe werd er naar me gekeken of ik weer e.o.a. Site had gevonden 😱😇

Maar na het aan gedurft te hebben was het akkoord snel gegeven.
Op naar de slager. M’n vriendin bestelde netjes zoals het in het recept van Dennis vermeld staat, 300 gram runder gehakt. Mag het een onsje meer zijn vroeg de slager, ik zei doe maar 2 😊
Ook gelijk de bacon laten snijden

Vandaag was het dan zo ver.
Half uitje en de pulled pork kruiden door het gehakt gemengd, 3 ballen gedraaid en terug de koelkast in. Tijd om het ei op te stoken naar 200 graden en er een indirecte zone ingebouwd. Blijft tobben dan met een M.

EBC25F46-E49B-4DA2-8868-E94A3A96ACCE.jpeg

Op 200 graden het geweekte plankje en de ballen erop, na 20 min de eerste laklaag en na de volgende 10 min de 2e laag en de kaas erop en het plankje verplaatsen naar de “ indirecte” zone.

Na zo’n 5 minuten de bacon beginnen te roosteren en vervolgens de broodjes grillen. Deze effe van een laagje Zaanse voorzien 👌🏻

963F0F3E-74DD-489D-864E-6D1E68C4DDC6.jpeg

Toen het broodje op

F20AF9CB-DF65-4AB3-AEC6-95CE66902B50.jpeg

Ben niet jaloers geworden toen ik ze zag genieten van de ballen van Frits 😁

(Nu nog maar 1 plankje en wachten tot Frits weer gaat aanbieden😉)

Laatst bewerkt:
Lekker @@rno! Die ballen van Frits zijn heerlijk, om op te eten !

lekkere ballekes

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Goh zijn ze weer die ballen van Frits hahahaha lekker hoor! (y) 🔥

Maar Is er nu een voorkeur voor ballen ontstaan in huize @rno? :unsure:

Ach, wat doet het er toe. Je heb daar weer een lekker,maaltje. Top

Die ballen van Fritz liggen er mooi bij op je Q. Ziet er goed uit, dat zal zeker smullen geweest zijn.
Moet ik ook snel weer eens maken voor de lunch. Power voer voor het klussen, TOP

Terug
Bovenaan Onderaan