BasBQ
Beef en Steak

De kip die vegetari?rs kip doet laten eten!

 
 
 

Camillio020

Kooltjesharker
Berichten
101
Met het onderwerp van de BBQ Genootschap Fotowedstrijd zag ik veel beelden voor me.... En ik hoopte ook op 'bijzondere' foto's en dat is gelukt!

Nu heb ik een bijzonder kippetje gemaakt voor vrienden die kwamen eten. Voor haar (zwanger en vegetari?r) een gerookte rode poon en voor de mannen een gerookte kip, butterflyed met Alabama saus rechtstreeks uit het boek van Big Bob Gibson. De bereiding en saus is vooral bepaald door een opmerking van de zwangere dame in het gezelschap: "ik houd nu meer van fris zuur, maar wel met een bite".

De kip is gerookt, aardappels zijn gerookt, poontjes ook... Maar wat deze kip bijzonder maakt, is dat iemand die ik ken als hardcore vegetari?r deze kip heeft gegeten en er lyrisch over was!!!  #HetReceptOmVegetari?rsTeBekeren

Het begint met een mooie biologische kip

a>



Met grof geweld hem gebutterflied, wat overbodig vet en botjes weggesneden.
Daarna er even wat grof zout over... En de kamado gaat op 160 graden met een paar mooie stukken appelhout voor de zoete rook. Daar ligt ze dan.

34791383984_502be9a073_c.jpg


Tussendoor even sprayen met olijfolie en ook wat peper toevoegen... Ze wordt er alleen maar mooier van.

34791383114_02447fd2da_c.jpg



En dan ligt ze klaar om de witte saus over haar heen te laten gaan....
Maar in al haar puurheid en gebruind door de rook en warmte, vond ik dit toch wel een ultiem shot:

34791382034_3b9ecbc65f_c.jpg



Hoe het kippetje op het bord kwam heb ik niet vastgelegd op foto. Wel at mijn vegetarische gast bijna 1/4 kip op! Juist dat maakt dit kippetje een ZEER bijzonder kippetje!

 
Lekker zeg!

@Ceriel: maak er maar pescotari?r van ;)
 
RvH6511 zei:
Ceriel zei:
Mooi kippetje!

Maar een vegetari?r die wel vis eet?  :-/

Dat is een pescotari?r Ceriel
Voor de lacto-ovo vegetari?r weet ik wel te benoemen, maar deze soort was ik de naam van kwijt  :)

Ja vegetari?rs zijn heel andere personen! Mensen die het eten van ons eten eten!!!!!  X(  ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan