BasBQ
Beef en Steak

De eerste keer PP!

 
 
 

smeinkie

Pitmaster
Berichten
615
Eigenlijk zou ik gisteren dit gerecht klaar maken, alleen door omstandigheden ging dat niet door. Geen probleem, we doen het dan vandaag en het vlees heeft nog een extra nachtje in de rub kunnen staan.

Voor de rub heb ik de basis rub van Noskos gebruikt, deze was mij erg goed bevallen op de spareribs!





Vanochtend om 6 uur opgestaan en de bbq klaargemaakt. Briketten in snake vorm neergelegd. Na een goed half uur was hij weer mooi op temperatuur en kon het vlees er op!



Ik hou jullie op de hoogte!
 
Lekker bezig, succes!
 
Succes!
 
Even een kleine update!

Ik had voor mijn gevoel erg snel een kern temperatuur van 74 graden bereikt, geloof al na iets van 4 uur. Vervolgens de probe in een ander dik gedeelte van het vlees gestoken en daar was de temp. 70 graden.

Dat maar even aangehouden en wanneer die toen "weer" op 74 graden stond, het vlees ingesmeerd met een glaze.

Zal zo weer even wat foto's posten.
 
Dat ziet er al goed uit! Nog even geduld...
 
Nou het slot van mijn eerste PP avontuur.

Na het aanbrengen van de glaze de pp weer op de bbq. Ik heb hiervoor het recept van de wedstrijd pp van Noskos gebruikt. Na 2 uur, stevig ingepakt en voor de laatste sessie terug op de bbq.

Uiteindelijk vond ik dat het weer erg snel ging terwijl de temperatuur constant rond de 110 - 115 graden bleef.

Na totaal 8 uur gaf de thermometer de magische grens van 88 graden aan! Eureka :D :D



Na flink wat gepluk het eindresultaat op een wit zacht bolletje met een beetje coleslaw!



Wat een smaken die in zijn klein broodje vrijkomen!

Ik vond alleen dat er een paar droge plekken in het vlees zaten die moeilijk uit elkaar te trekken waren. Ik weet niet hoe dat komt, misschien dat iemand een idee heeft??
 
Ziet er heerlijk uit! Gefeliciteerd met je knor.
 
Gratz met knorrie!
 
Lekker, gefeliciteerd met je knor!
 
Terug
Bovenaan Onderaan