BasBQ
Beef en Steak

de "Big Mart"

_Martijn

Vuurmaker
Berichten
55
Er zijn van die dagen dat je iets heel simpels wilt maken en het uiteindelijk iets meer wordt. Gisteren was het weer tijd voor een broodje hamburger. Dat is dus buns maken, gehakt kruiden etc. En dan blijkt er gehakt over te zijn. Aangezien weggooien zonde is een extra laag:

20131103_144630_zpse8deb377.jpg


Voor de liefhebbers hierbij alvast de recepten:
Buns: http://www.completelydelicious.com/2013/07/burger-buns.html
Saus: http://allrecipes.com/recipe/allstar-hamburger-sauce/
Gehakt (350 gr rundergehakt): teentje knoflook, paprikapoeder, uitje, eetlepel Worcestersaus. Totaal vier burgers van gemaakt.
Verder wat veldsla, tomaat, Cheddar en pickled jalapenos.

Het enige wat eigenlijk nog vervangen moet worden is de Cheddar, dit is nu van die plakjes uit de supermarkt. Mochten er idee?n zijn, dan zijn ze van harte welkom.

Na het zien van de foto's mag er waarschijnlijk komend weekend een variant gemaakt worden voor de buren: ze willen graag bacon. Aangezien daar alles beter van wordt moet dat natuurlijk gemaakt worden. Wordt waarschijnlijk vervolgd!

 
Nomnomnom!!! Ziet er lekker uit!!!!
 
Pfffff, dat is weer dweilen hier.....
 
Helemaal niet verkeerd zo'n hamburger ;).
 
Dat is een best burgertje!!
 
Lekker hoor! :p
Je bedoelt dat je nu van die vierkante smeltkaas plakjes gebruikt, van Kraft, Hochland of La Vache Qui Rit? Daar is op zich niets mis mee hoor! Geloof zelfs dat de gekozen lekkerste hamburger in the USA deze plakjes gebruikt. Zal met 'normale' kaas ook prima zijn, maar lekker is gewoon lekker ongeacht wat je er op mikt :D
 
dat is een fantastisch lekker broodje
 
Lekker compact burgertje
 
Het is niet verstandig voor de lunch hier op het forum te kijken! Te veel lekkers :)
 
Ben benieuwd naar je volgende burger, lekker hoor.
 
structor zei:
Lekker burgertje, kon je hem nog in 1x naar binnen happen, of moest je 'demonteren' voor gebruik?

In 1 keer bleek niet mogelijk, maar dankzij het niet te slappe bolletje is het geheel nog redelijk netjes naar binnen geschoven. Alleen een paar vieze vingers, maar die waren letterlijk en figuurlijk om af te likken.

Je bedoelt dat je nu van die vierkante smeltkaas plakjes gebruikt, van Kraft, Hochland of La Vache Qui Rit

de locale AH heeft President. Op zich niks mis mee, alleen bij een tht tot juli 2014 heb ik niet het idee dat het echte kaas is. Maar wellicht dit weekend een andere variant proberen.
 
President was ik idd nog vergeten, maar is volgens mij allemaal hetzelfde laken en pak. Maar ze zijn allemaal lang houdbaar dus wat dat betteft zal je bij andere merken geen verschil vinden.

Ik persoonlijk vind het ideaal deze 'processed cheese' plakjes. Geeft voor mij een extra authentieke Amerikaanse touch aan het eindproduct en zoals al gezegd de beste hamburgers ter wereld (volgens een onderzoek een tijd geleden) worden met deze plakjes gemaakt :)
 
Kijk, zo horen hamburgers er nou uit te zien B-)
Kunnen de grote ketens nog een puntje aan zuigen
 
Terug
Bovenaan Onderaan