BasBQ
Beef en Steak

De BBQ lexicon

Roel "OsFa" Duysserinck zei:
Al enige tijd ben ik aan het sleutelen aan een lexicon met bbq termen:

http://food.osfa.nl/informatie/de-bbq-lexicon/

Hebben jullie nog input voor me? Termen (met of zonder uitleg), kruiden, technieken wat dan ook??

Prima idee zo'n lijst er zijn nogal wat voor een beginner vreemde uitdrukkingen in de BBQ wereld in omloop. :-/
Staat al h??l veel in, leuk. :)
Wellicht is het een idee om bij de KETEL bbq ook te vermelden dat deze ook wel KOGEL bbq wordt genoemd. :-?


Grts,    Hans.
 
Hans zei:
Roel "OsFa" Duysserinck zei:
Al enige tijd ben ik aan het sleutelen aan een lexicon met bbq termen:

http://food.osfa.nl/informatie/de-bbq-lexicon/

Hebben jullie nog input voor me? Termen (met of zonder uitleg), kruiden, technieken wat dan ook??

Prima idee zo'n lijst er zijn nogal wat voor een beginner vreemde uitdrukkingen in de BBQ wereld in omloop. :-/
Staat al h??l veel in, leuk. :)
Wellicht is het een idee om bij de KETEL bbq ook te vermelden dat deze ook wel KOGEL bbq wordt genoemd. :-?


Grts,    Hans.

Moet dan wel weer niet verward worden met de Bullet smoker want die is dan weer niet zo geschikt om echt mee te grillen.
Wel wat verwarrend moet ik toegeven.
 
Hans zei:
Hans zei:
Roel "OsFa" Duysserinck zei:
Al enige tijd ben ik aan het sleutelen aan een lexicon met bbq termen:

http://food.osfa.nl/informatie/de-bbq-lexicon/

Hebben jullie nog input voor me? Termen (met of zonder uitleg), kruiden, technieken wat dan ook??

Prima idee zo'n lijst er zijn nogal wat voor een beginner vreemde uitdrukkingen in de BBQ wereld in omloop. :-/
Staat al h??l veel in, leuk. :)
Wellicht is het een idee om bij de KETEL bbq ook te vermelden dat deze ook wel KOGEL bbq wordt genoemd. :-?


Grts,    Hans.

Moet dan wel weer niet verward worden met de Bullet smoker want die is dan weer niet zo geschikt om echt mee te grillen.
Wel wat verwarrend moet ik toegeven.

Soms moet je gewoon nog niet antwoorden, dan gaat komt het vanzelf goed. Dit is de reden waarom ik de ketels specifiek niet als kogel heb benoemd. Ik heb al wat draft termen klaar staan maar ik ben even kijken hoe ik dit ga verwoorden. Een kogel bbq is wat anders als een bullet terwijl de vertaling het zelfde blijkt te zijn....

Maar kom op.. iemand nog meer suggesties????
 
Heat deflector, hitte schild.
Term wordt vaak gebruikt bij kamado's
 
RvH6511 zei:
Mis een Primo Oval  :D

Los dat Primo zeker wel een plekje op de lijst gaat krijgen (als ik voor mezelf helemaal duidelijk waar ik de grens trek om een merk of niet op te nemen) ben ik nog niet helemaal er uit waarom de oval een aparte vermelding zou moeten krijgen. Correct me if i'm wrong maar een oval is nog steeds een op het kamado principe gestoelde q?
 
Klopt, een ronde waar vlak voor het afbakken tegenaan geleund is

Denk dat de term 'primo' eerder gebruikt wordt dan 'primo oval'. Neem bijvoorbeeld de zin: ik leg dit even op de primo versus ik leg dit even op de primo oval.
 
SilverFox zei:
Klopt, een ronde waar vlak voor het afbakken tegenaan geleund is

Denk dat de term 'primo' eerder gebruikt wordt dan 'primo oval'. Neem bijvoorbeeld de zin: ik leg dit even op de primo versus ik leg dit even op de primo oval.
Altijd weer die kift tussen een eitje en een ovaaltje. =)) =))
Maar inderdaad de spreektaal is Primo.
 
RvH6511 zei:
SilverFox zei:
Klopt, een ronde waar vlak voor het afbakken tegenaan geleund is

Denk dat de term 'primo' eerder gebruikt wordt dan 'primo oval'. Neem bijvoorbeeld de zin: ik leg dit even op de primo versus ik leg dit even op de primo oval.
Altijd weer die kift tussen een eitje en een ovaaltje. =)) =))
Maar inderdaad de spreektaal is Primo.
Whahaha, ja ik kon het niet laten om die grap even te maken. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan