BasBQ
Beef en Steak

dds zelfbouw

S

smokeyjohn

Gast
hey hallo allemaal ik ben bezig met een dubbel drum smoker

en wilde jullie vast het begin laten zien 

heb hem gemaakt samen met mijn schoonvader
alles is gelast met tig .

laat maar horen wat jullie er van vinden

BigBaby3_zpsf2d628ac.png

BigBaby3_zpsf2d628ac.png


20140424_192836_zpsa87e252f.jpg.html
20140424_192836_zpsa87e252f.jpg


20140424_192844_zps0a02d743.jpg.html
20140424_192844_zps0a02d743.jpg


20140424_192932_zps2149a96d.jpg.html

20140424_192932_zps2149a96d.jpg


20140424_192855_zps5ba6eb5d.jpg.html
20140424_192855_zps5ba6eb5d.jpg
 
Ongebruikelijke constructie, wat is hier het voordeel van?
 
Ik heb even de vrijheid genomen je bericht ligt aan te passen, want ik was nieuwsgierig ;)
En kennelijk jij ondertussen ook, maar gelukkig is Piet ook aan het herstellen geweest ;)


Ik had zoiets nog nooit eerder gezien, ik ben benieuwd hoe dit uitpakt in de praktijk.

[edit]En gelukkig zat mijn fix nog in de backstack[/edit]
 
Ziet er wel kolossaal uit :-O
 
Interessant
 
je kan het het net zo veelzijdig gebruiken als een uds maar er kan nou ook een beste varken in
onder wil ik nou nog een rek bij in maken zodat ik daar gewoon pizza in kan stoken (heb al 3 vierkante pizza stenen op de kop
getikt )
 

maar ik kan onder nou ook gewoon hout stoken voor de warmte als we gewoon gezellig buiten zitten

die 2 zwarte pijpen functioneren als schoorsteen deze wou ik zo hoog hebben zodat ik zalf niet te veel in de rook sta

mensen nog tips hebben altijd welkom

m.v.g johannes

 
Gaaf apparaat!
Ben jij trouwens d? smokey john van http://smokeyjohn.nl ?
 
nee  dat ben ik niet 


nou op koningdag nog 3 nieuwe bbq roosters kunnen kopen op de markt

nou ben ik van plan een systeem in te lassen dat ik 3 lades er in heb
( is dit makelijk? heeft iemand er ervaring mee met zn systeem )

nou wil ik alles ook verven  wat voor  verf moet ik gebruiken ?
waar kan ik dat goedkoop halen

al vast bedankt 
 
Mooi ding, ken ze wel in een T opstelling, maar deze variant kende ik nog niet
 
hey hallo beste forum genoten

ben  even druk bezig geweest :)
heb even wat roosters in de DDS geplaatst

ook heb ik een test dag gedaan  en wat mij opviel is dat het eigenlijk te snel gaat me branden
had  bij de AC-Tion  wat briketten gehaald maar bleef ze maar aanvullen  ze waren zo weg
1 2 uurtjes 3 zakken briketten er door heen  dat gaat toch wel mal!! :(

heeft iemand een idee hoe dit kan ? licht dat aan de briketen of ergens anders aan ?

vroeger stookten de bakkers op turf  is er iemand die dit wel eens in de BBQ gedaan heeft
of bruinkool briketen heeft iemand dat wel eens gedaan ? hebben deze soorten langere brand uren ? of zeggen jullie hou het maar op houtskool/briketten


het zit namelijk zo voor het dorpsfeest hier hebben ze me gevraagd of ik wat wou klaar maken en verkopen maar als ik elke uur 3 zakken briketten er
op moet gooien dan word het wel prijzig  :-/




hier ook nog een foto van hoe hij er nu bij staat
 
Kokosbriketten, die branden een stuk langer.
Ook de hoeveelheid zuurstof die binnen komt is van belang, eerder knijpen zodra je de gewenste temperatuur hebt bereikt is van invloed op je verbruik.
Wel een gaaf apparaat, zou ik wel eens aan de tand willen voelen.
 
Wat deed de temperatuur in de bovenste drum als je zoveel briketten weg brande?
Liep de temperatuur hoog op of????
 
gaaf ding,


Je zult je luchttoevoer minimaal moeten houden om de tijd te rekken. Dan hou je de vraag over of je dan nog wel aan je gewenste temperatuur kunt komen.

 
Hij is mooi!
Zoals ik hem hier zie is er echter relatief veel ruimte in de brandkamer icm kleine pijpen naar de smokerkamer, dus waarschijnlijk zul je hem redelijk fiks moeten opstoken om goed op temperatuur te blijven. 
Wellicht helpt stoken met gewoon hout?
 
Ik heb hier geen ervaring mee, maar hoe meer zuurstof hoe harder het zal branden. Dus ik denk dat je het in die hoek moet zoeken, of wellicht een kleiner kolenmandje? Succes, ziet er heel mooi uit.
 
hey allemaal

bedankt voor de tips  zal vandaag ff  2x BCC klaar maken en dan zal ik eens wat prutsen met de luchttoevoer

ook ga ik kijken naar kokosbriketten  zag 10kilo fire up  staan bij de intratuin  wel prijzig 19.99 
ik hou jullie op de hoogte van het proces

 
Ik dacht net als EL Fumarole. Misschien gewoon op hout stoken
 
Op internet vond ik het volgende, waar het plaatje waarschijnlijk ook vandaan komt. Ze noemen het Double-Barrel smoker: http://bbq.netrelief.com/pits/metalpit/bigbaby/build_big_baby_metal_bbq_pit.shtml

Het principe is bijna hetzelfde als een smoker, alleen een smoker heeft een brandhaard van opzij.
Volgens het artikel moet je geen houtskool in gooien maar hout en rekening houden met de houtsoort i.v.m. rooksmaak.
Wat het voordeel hiervan is heb ik niet uit kunnen halen, alleen dat de vlammen niet bij het voedsel komt.
Volgens mij moet je al veel hout gebruiken als je pas echt op temperatuur wilt komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan