BasBQ
Beef en Steak

Dammers in wsm niet te stoppen?!

 
 

Boel0037

Pitmaster
Berichten
960
Ben vanavond MOINKS aan het maken waarbij ik voor het eerst mijn wsm uitgerust heb met de schalen ipv water in de bak.

Heb geen controller en dus bijregelen met de hand.
Op zich is hij lekker stabiel maar heb onderste schuiven alle drie dicht staan en de bovenste op half.

De wsm gestart met 15. Gloeiende kolen op een volle mand, gebruikte kooltjes zijn dammers.
Is dit niet wat extreem dat bijna alles dicht moet staan im op de 115 gr te blijven? Zet ik er eentje onderin verder open schiet hij gelijk door.

Zoals gezegd hij gaat best lekker maar het lijkt of hij gewoon niet verder zakken wil.






 
Weet je zeker dat je alles goed gesloten hebt zodat je geen valse lucht trekt oid. (deurtje)
Zonder DigiQ kneep ik meestal alle onderroosters tot grofweg 1/3 open en soms 1 of zelfs 2 dicht. Maar met meer dicht dan zakt het toch wel als je dit doet.
 
Als alles dicht is moet het vuur uitgaan. Anders laat je toch ergens lucht binnen
 
als ik de WSM gebruik, heb ik 1 van de drie roosters maar voor een klein stukje open en die op het deksel voor ca 1/3 open.
Zo blijft hij bij mij mooi stabiel staan
 
Zo op het oog zit alles goed dicht, heb geen vilt tussen de kieren maar zie ook geen grote pluimen roken ontsnappen. Bovenste staat zoals gezegd half open... Mischien toch maar eens wat vilt aanschaffen....

Zal zo nog wel ff foto posten
 
ik heb ook nergens vilt tussen zitten
 
Anders moet je de bovenste ook gaan knijpen, en even kijken wat er dan gebeurt
 
Bovenste ook verder dicht zetten... Is het een nieuwe? Die branden ook heter.
 
Heb de bovenste schuif ook verder geknepen en nu is hij idd zakkende.
Wsm is een keer of 15 gebruikt dus relatief nieuw maar dit was eerste keer zonder water.
Al met al gaat het nu eigenlijk heel goed, over een half uurtje de saus erop en dan lekker smullen.

Thanks voor alle tips, ik denk wat Leo zei komt aardig overheen met waarop ik uitiendelijk op uitkom met de schuifjes.

En weer was het een leerzame sessie haha....

Fotos volgen anders is het niet gebeurd....
 
Hier dan een paar fotos.... Al met al toch prima gelukt!

null_zps7d153d27.jpg



null_zpsde46cdf6.jpg
 
Gelukkig toch nog goed gekomen, smakelijk  ;D
 
Heb net een foto als inzending gedaan voor de fotowedstrijd om te laten zien dat speld niet geshopt is hier een van de uitzoom fotos na wat verschillende posities van de speld haha.....


null_zpsb788322c.jpg

 
Die zien er prima uit.
 
Kijk je wel uit met die speld, dit kan je slokdarm beschadigen  ::) :p
 
Dat zijn erg lekkere balletjes :D ;) :)
 
Lekkere ballen heb jij!
 
Wow, die ballen lust ik ook wel!  ;)
 
Zat er water in de pan?

Edit: er zat geen water in lees ik. Dat kan de reden voor de uitschieter zijn
 
Terug
Bovenaan Onderaan