BasBQ
Beef en Steak

Dag vuurfanaten

Kabouter

Vuurmaker
Berichten
97
Hallo allemaal,

Op vaderdag maar over gestapt van een weber touch naar een Kamado Joe classic.
Er waren 2 redenen: pizza en het schoonmaken van het rooster. De kleine smokey Joe werd veel vaker gebruikt dan de grote vanwege de ellende om het rooster echt goed schoon te krijgen. Een pizza bakken op een weber is lastig om een beetje temperatuur te krijgen. De joes hebben lekkere halve maan roosters, goede garantie, maar zijn wel duur.

Ik hoop hier veel te leren en af en toe wat bij te dragen.
 
Welkom en veel plezier hier!
 
Welkom
 
Welkom veel lees/post plezier!
 
welkom hier
hoef je het rooster van de kamado niet schoon te maken?
dat maakt toch geen verschil met de weber?
 
welkom hier
hoef je het rooster van de kamado niet schoon te maken?
dat maakt toch geen verschil met de weber?
Zeker wel. Maar mijn wasbak is niet 57 bij 57. Het mooie aan halve maan roosters is dat je dan met een veel kleinere bak toe kan. De halve maan passen met gemak in de wasbak dus dan kan ik de roosters laten schoon weken (uiteraard na de staalborstel al gebruikt te hebben boven de bbq).
 
Zeker wel. Maar mijn wasbak is niet 57 bij 57. Het mooie aan halve maan roosters is dat je dan met een veel kleinere bak toe kan. De halve maan passen met gemak in de wasbak dus dan kan ik de roosters laten schoon weken (uiteraard na de staalborstel al gebruikt te hebben boven de bbq).
Een specie kuip of wasmachine lekbak werkt perfect ;)
 
Welkom Kabouter, Vuur is de beste reiniger voor je rooster vind ik.. even kwartiertje heet stoken en goed borstelen. en weer spik en span
 
Te veel aanslag op het rooster, dan is het weer pizza tijd .
Daarna messing borstel er over en klaar.
 
Welkom!
 
Terug
Bovenaan Onderaan