Spek was op van de laatste sessie. Dus maar weer een paar buiken aan laten rukken. Vorige weekeinde de pekel, gisteren gedroogd en vandaag roken in de sneeuw.
Morgen snijden en vacumeren en natuurlijk een eitje bakken
Jemigdepemig.... Industrieel geweld zeg! Nou dat hoef ik niet, dat hoef ik niet, dat hoef ik niet, dat hoef ik niet.... ( wat zou dat kosten, neem ik er een krantewijk bij) zucht........
Nou, zo komen ze er uit. Mooi kleurtje, rode wangetjes van de kou
Dit waren de laatste drie, was vergeten foto's te maken van de volle Bradley.
De ondersten zijn altijd het eerste gaar, die zitten het dichts bij het vuur. Wanneer die op temperatuur zijn haal ik die er uit en zijn schuif ik alle roosters naar beneden en het gaat dan heel rap. Had alleen vandaag wat moeite om de pit temp op peil te houden vanwege het koude weer. Heb er uiteindelijk 2 uur langer over gedaan dan gebruikelijk. Maar daardoor weer een belangrijke les geleerd, het resultaat is werkelijk perfect. Dus volgde keer, wanneer het wat warmer is, langzaam beginnen low and slow en aan het eind pas garen op een hogere temperatuur.
Ja gelukkig een afdakje, ding werkt op elektriek dus dan is sneeuw niet zo handig.
Had er eerst een hard hoofd in, wind stond recht op en onder mijn afdak te waaien. Gelukkig istie wat noordelijker geworden en had ik een hoekje wat redelijk droog bleef.
Ik was bij Hanos afgelopen vrijdag en daar hadden ze alleen buikspek zonder zwoerd liggen. Neem aan dat je met roken graag de variant met zwoerd gebruikt?
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.