BasBQ
Beef en Steak

Crispy Pork Belly en wat anders

 
 

defjam74

Stoker
Berichten
408
Hallo allen,

Vanavond op het menu.
Crispy Pork Belly en wat kipvleugels.

Het begon al woensdag :
Buikspek MET zwoerd uit de vriezer en flink mijn agressie zijn beloop laten gaan.
20220112_193905.jpg

De prikker gebruikt om gaatjes te prikken zodat al het vocht uit de huid kon komen.
Daarna goed met zout bestrooid voor extra vochtopname.
20220113_175905.jpg

2 dagen in koelkast, onbedekt.
Daarna het zout weggeveegd, in stukken gesneden en de vleeskant ingerubbed met Char siu rub van Oink.
20220114_165243.jpg

De Weber opgestookt naar een graadje of 200.
Het vlees met de huidkant naar het vuur en wachten.
20220114_170927.jpg

Een uurtje later :
20220114_182716.jpg

20220114_182750.jpg

De vleugels mochten er trouwens ook wel zijn.
20220114_182305.jpg


De volgende keer, wat langer. Het vlees kon naar mijn mening wel zachter.
Fijne avond.
 
Dat ziet er heerlijk uit!
Mooi krokant spek is altijd lekker.
 
Lekker hoor 😋.
Vlees op de q ziet er wel bloederig uit zo (weet het zijn de kruiden)😅
 
Mooi krokant geworden zo? Zo ziet het er wel uit, lekker.
 
Super krokant, hier ben ik al lang mee bezig. Het is al een aantal keren mislukt. Ik ben hier super blij om.
 
Ziet er mooi krokant uit!
Heb zelf ook al meerdere pogingen gedaan met wisselende resultaten. Hoe diep heb je het zwoerd ingeprikt om het vocht eruit te laten komen? Daar ben ik zelf namelijk nog niet helemaal uit.
 
Lekker stuk spek zo en fijne kipvleugels, waar heb je die prikker vandaan? lijkt me erg handig
 
Ziet er mooi krokant uit!
Heb zelf ook al meerdere pogingen gedaan met wisselende resultaten. Hoe diep heb je het zwoerd ingeprikt om het vocht eruit te laten komen? Daar ben ik zelf namelijk nog niet helemaal uit.
Het was krokant🥳🥳, nu het vlees zachter en ik ben blij.

Moeilijk om in te schatten. Ik gok op een 1 mm max. Dat zwoerd is stuggggggg. Wat je kunt doen, je buikspek dubbelvouwen en in een hoek prikken (beetje gevaarlijk), dan kom je dieper.
 
Lekkere spek en kippetjes 😋
 
Lekker spekkie. Krijg er gewoon honger van. Die kruiden rub zoek eens even op. Ben er wel benieuwd naar.
Miss het vlees volledig indirect leggen. En hoger in temperatuur gaan zitten. 180-190gr. En dan langer. En dan met de huid omhoog. Eventueel een bootje maken van alu folie. En dan zo dat de huid er boven uit komt. Kan het vlees stoven. En de huis uitdrogen
 
Lekker spekkie. Krijg er gewoon honger van. Die kruiden rub zoek eens even op. Ben er wel benieuwd naar.
Miss het vlees volledig indirect leggen. En hoger in temperatuur gaan zitten. 180-190gr. En dan langer. En dan met de huid omhoog. Eventueel een bootje maken van alu folie. En dan zo dat de huid er boven uit komt. Kan het vlees stoven. En de huis uitdrogen
16422616760835179833387203134315.jpg

Misschien moet ik maar eerst indirect garen of de stukken smaller maken.
Ik zat al op de 200 graden.
Ik had dit een beetje op basis van die Australier low and slow basics gedaan.
Indirect met een foilboat, zou dat wat zijn?
 
Laatst bewerkt:
Ziet er heerlijk uit! Crispy pork belly. Iets wat vaak misgaat hier. Maar oh zo lekker als het goed gaat zoals bij jou! 😋
 
Thanks. Ik heb het nog niet gemerkt hier.
Het drogen is key, ik heb dit echt op de dag moeten timen. 🤣
 
Ziet er wel heerlijk uit. Ik ga dit ook een keer proberen. Bedankt voor de inspiratie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan