BasBQ
Beef en Steak

Crazy Chicken Sandwich

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.858
Van Ralph de Kok van het Barbecue Paleis kreeg ik twee rubs van Don Marco om een keer uit te proberen, wie Marco Gruelich niet kent, hij is een Duitse Barbecue?r die het 5x Duits Kampioen is geweest en hij is van 2008 tot 2011 wereldkampioen geweest, in 2011 werd hij tweede!

De rub die ik voor dit broodje heb gebruikt is zijn Crazy Chicken rub, deze is ge?nspireerd op de Indiase kruidenmengseld en zo heb ik hem ook gebruikt.

dmcrazychickensammy-1.jpg


De rub gemengd met Griekse yoghurt.
dmcrazychickensammy-2.jpg


De kipfilets platgeslagen en een paar uur in het yoghurt-kruidenmengsel gezet. In de BGE heel kort gegrild, doordat ze plat en dun zijn hebben ze maar heel kort nodig.
dmcrazychickensammy-3.jpg


Op een chiabatta met sla, tomaat, ui en zelfgemaakte yoghurt-muntsaus (met een beetje koenjit voor de kleur ;) )
dmcrazychickensammy-4.jpg


Dat goede rubs niet speciaal uit de VS moeten komen bewijst deze rub van Don Marco wel. Hij is erg lekker, beetje pittig, maar daar helpt de yoghurt dan weer en van hoge kwaliteit. De rubs van Don Marco zijn te koop bij Ralph's Barbecue Paleis.

 
gaaf hee, dat ziet er lekker uit, ga ik snel eens proberen
 
Ziet er lekker uit. Hoe (en met wat) heb je de kip plat geslagen?
 
Ow, velletje plasticfolie er op en dan met de deegroller vanuit het midden naar de buitenkant plat slaan. Maak je nooit schnitzels? ;)
 
BGE is wel weer handig hier, die kip en yoghurt heeft nogal de neiging om lekker een het gietijzer te kleven. Binnen een kwartier is hij zo heet dat alle resten koolstof zijn :D
 
noskos zei:
Ow, velletje plasticfolie er op en dan met de deegroller vanuit het midden naar de buitenkant plat slaan. Maak je nooit schnitzels? ;)

Schnitzels komen toch uit de supermarkt??? :eek:
 
Schnitzels komen toch uit de supermarkt???
:D :D

Wat een lekker broodje Dennis, daar wil ik deze morgen wel mee beginnen z?g  :)

Jij boft maar, dat je zoveel mag testen (heb je ook wel verdiend hoor, met alles wat je voor de bbq gemeenschap betekend  :) )
 
Gerard777 zei:
noskos zei:
Ow, velletje plasticfolie er op en dan met de deegroller vanuit het midden naar de buitenkant plat slaan. Maak je nooit schnitzels? ;)

Schnitzels komen toch uit de supermarkt??? :eek:

En ribs moet je voorkoken.... ;) Als je lekkere schnitzels wil doe je het zelfde, gewoon even stukje varkensfilet, kalfslapje of kip platslaan, even door wat bloem, dan door losgeklopt eitje en dan door paneermeel (of beter panko), eventueel het ei en de panko herhalen. Veel lekkerder dan wat je kant en klaar koopt ;)
 
Je kunt hier ook prima een tandoori kruidenmengsel gebruiken hoor.
 
Lekker heerljk zeggen we dan hier in huis. ;)
 
Mooi broodje zal ook eens een poging wagen.
 
Goed idee zeg... Ga ik ook eens doen...
 
Dat ziet er erg lekker uit zeg!
 
Vandaag gemaakt met de Tandori rub. En ze smaakten heerlijk.  :) :)

Deze gaat hier vaak terugkomen op het menu!
 
Terug
Bovenaan Onderaan