BasBQ
Beef en Steak

Couscous met forel en bloemkool van de bbq

Johan_nmgn

Tondelzoeker
Berichten
4
Vandaag tijd voor een vis variatie. Bloemkool van de kamado geeft al een fantastische smaak mee dus dat kan niet mis gaan.
Regenboogforellen 500gr per stuk, ik ben benieuwd. Persoonlijk eet ik het niet heel vaak.

Eerst maar even de bloemkool grillen dan, glas witte wijn mee uiteraard.
Forellen.jpg
BloemkookEnWijn (2).jpg


Eerst de bloemkool dan de forel, indirect. Bloemkool zo rond 180c en de forel rond de 160c.
Bloemkool heb gerookt met een chunk beukenhout.
Vreselijke foto maar goed, eerste post dus moet nog even oefenen.

bloemkoolOpGrill.jpg
ForelOp.jpg


Even laten afkoelen, filets er mooi afschuiven en de laatste overgebleven graatjes met een pincetje verwijderen... Die wil je niet in de maaltijd aantreffen.
En dan is dit het resultaat :)

Lekker alleen is de smaak van de forel enorm gronderig.. Dit blijkt veroorzaakt te worden door de manier van afsterven van de vis en niet fout te zijn maar gewoon anders. Persoonlijk houd ik er ook niet zo van. Als iemand een leuke variatie hierop weet dan laat maar weten.

ForelEnCouscous.jpg
CouscousMetForel.jpg


GerookteForel.jpg
 
Zelf geen ervaring met regenboog forel.
Toch ziet dit maaltje er goed uit hoor.
 
Lekker culinair bezig geweest. Voor mij is forel een onbekende. Maar erg leuk dat jij het niet als onbemind laat.
thanks voor het delen!
 
Leuk die bloemkool. Ik herken de smaak omschrijving die je geeft wel enigszins. Ik heb afgelopen oktober een paar forellen gefileerd en gerookt en vond de smaak daarna geweldig. Ik gaar de vis (met beuken en eiken rookhout) rond de 75 graden max en rook ook nog even stevig af met rookmot.
 
Leuk die bloemkool. Ik herken de smaak omschrijving die je geeft wel enigszins. Ik heb afgelopen oktober een paar forellen gefileerd en gerookt en vond de smaak daarna geweldig. Ik gaar de vis (met beuken en eiken rookhout) rond de 75 graden max en rook ook nog even stevig af met rookmot.
Ik kan me niet herinneren dat ik het eerder ook zo heb ervaren, als ik het google verschijnt er wel wat mbt kweekvis. Nou ja, ik heb nog een forel liggen dus die gaat er nu nog op eens kijken wat het wordt. Zal de temperatuur wat lager houden nu.
 
Zonde van de smaak maar de forel ziet er mooi uit
 
Dat is een beste forel. Ik heb die grondsmaak ook al verschillende malen geproefd. Ik vond het bij de zalmforel het minst aanwezig. Kwamen allemaal uit de zelfde vijver. Schijnt iets met algen en bacteriën te zijn die in de vijvers zitten.
Gewoon flink wat ui en knoflook er bij doen. Verbloem je de grondsmaak een beetje.
 
Leuk, forel al een tijdje niet meer gehad, mede door, inderdaad, de gronderige, ietwat muffige smaak. Komt volgens mij vaker voor bij kweekvis, heb het ook wel eens met (goedkope) zalm.

Groeten van Robert
 
Terug
Bovenaan Onderaan