BasBQ
Beef en Steak

Columbus kamado ervaring?

Ben deze nog niet eerder tegen gekomen maar wordt via Amagard.com verkocht.

The Columbus Kamado's zijn exclusief verkrijgbaar bij onze partner Amagard.com
 
Wat belangrijk is bovenal de garantie. Op de dome en de base is dat 20 jaar en de rest twee. Er zijn uitzonderingen maar die zijn niet makkelijk te vinden op de site.
ook moet je kijken of het compleet met platesetter geleverd wordt, of hij gebruiksklaar geleverd wordt en of onderdelen los te koop zijn.
 
Wat belangrijk is bovenal de garantie. Op de dome en de base is dat 20 jaar en de rest twee. Er zijn uitzonderingen maar die zijn niet makkelijk te vinden op de site.
ook moet je kijken of het compleet met platesetter geleverd wordt, of hij gebruiksklaar geleverd wordt en of onderdelen los te koop zijn.
compleet uitgevoerd qua accessoires: Een degelijk RVS rooster, aspook, kolenmand, verhoger/ platesetter met twee halve stenen, vilten afdichting, regenhoes en praktische zijtafeltjes met houten latjes.
U krijgt 20 jaar garantie op het keramieken deksel en ketel (kwaliteit gelijk aan A-merken zoals Kamado Joe en Yakiniku).

dat van die kwaliteit betwist ik, maar wel echt compleet geleverd. Losse onderdelen zou nog wel een dingetje kunnen zijn. Waar zou ik aan moeten denken?
 
Hier heb ik ook naar gekeken en kwam toevallig een verdeler tegen bij mij in de buurt! :D Nog niet van gekomen om te kijken of ze demo's hebben staan.. Maar qua prijs en wat je erbij krijgt wel interessant.
 
U krijgt 20 jaar garantie op het keramieken deksel en ketel (kwaliteit gelijk aan A-merken zoals Kamado Joe en Yakiniku).
Laat je niet misleiden tot dit soort verkoop praat, de Yakiniku (moest ik naar zoeken, nooit van gehoord) is een vrij nieuwe speler op de Kamado BBQ markt, maar geen A-merk (misschien ooit)

A-merken zijn merken die hun strepen al hebben verdiend en al een tijdje in de markt meedraaien met goede fabrieksgarantie en service.

A-merken zijn oa. Big Green Egg, Primo, Kamado Joe. Voorheen had je ook nog Grill Dome maar daar hoor je in Europa nog maar weinig van.
de Bastard, en Monolith vallen m.i. daar net onder.

Daaronder komt de rest van het naamloze Chinese gepeupel.
 
Amagard.com (tuin materialen webshop) heeft hetzelfde adres als Columbus grills, dus het is gewoon een inkoop/verkoop verhaal. Geen eigen merk met focus lijkt het. Niet doen is dan het advies?
 
Laatst bewerkt:
compleet uitgevoerd qua accessoires: Een degelijk RVS rooster, aspook, kolenmand, verhoger/ platesetter met twee halve stenen, vilten afdichting, regenhoes en praktische zijtafeltjes met houten latjes.
U krijgt 20 jaar garantie op het keramieken deksel en ketel (kwaliteit gelijk aan A-merken zoals Kamado Joe en Yakiniku).

dat van die kwaliteit betwist ik, maar wel echt compleet geleverd. Losse onderdelen zou nog wel een dingetje kunnen zijn. Waar zou ik aan moeten denken?
 
Ook ik heb hier naar gekeken. Ook telefonisch contact met dat bedrijf gehad, en gevraagd naar eventuele onderdelen. Kwam bij mij niet over dat ze de onderdelen vast op voorraad hebben, ze zeiden dat ze wel eens reserve onderdelen hadden, maar vast op voorraad if op bestelling niet. Is toch wel een dingetje, en heeft mij doen besluiten om de grizzly te kopen.
 
Heb de columbus large hier nu een half jaar staan. Zeer positief verrast. Sterk, zwaar en dik keramiek. Niets op aan te merken
 
Ik zie dat dit bericht inmiddels 2 jaar oud is, maar ik heb sinds 2 weken ook een Columbus thuis staan.
In eerste instante wilde ik een Grill Guru aanschaffen, maar kwam tijdens het google The Columbus tegen.
Na wat vergelijkingen met garantie ed was ik om en heb ik deze besteld.
Ben er tot nu toe heel te vreden over.
IMG_20230331_184515.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan