BasBQ
Beef en Steak

Cold smoker

Na 1 keer een zelf gerookte zalm geproefd te hebben, wil ik zelf ook graag zelf zalm gaan roken. Zit er nog veel verschil tussen de verschillende roookmot houders? Kunnen jullie een specifieke aanraden?

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

 
Ik gebruik die van Weber, met Weber mot. Na het vullen even paar keer tikken ertegen zodat niet alles stijf op elkaar maar wat losser zit en gaan. Doet het perfect.

Daarvoor had ik een proQ, nog in Engeland besteld omdat er geen dealers hier waren. Was de eerste die op de markt kwam ook een best ding. Alleen is die van Weber makkelijker aan te steken en wat degelijker gebouwd.
 
noskos zei:
Ik gebruik die van Weber, met Weber mot. Na het vullen even paar keer tikken ertegen zodat niet alles stijf op elkaar maar wat losser zit en gaan. Doet het perfect.

Daarvoor had ik een proQ, nog in Engeland besteld omdat er geen dealers hier waren. Was de eerste die op de markt kwam ook een best ding. Alleen is die van Weber makkelijker aan te steken en wat degelijker gebouwd.

De CSG van Weber ziet er inderdaad geweldig uit, degelijk en een geweldige vormgeving, als de werking zoals jij zegt ook goed is dan weet ik wat mijn volgende CSG wordt.

foto:

weber-original-cold-smoke-generator.jpg

 
Ik heb de csg van weber gekocht. Van de week gaat de eerste zalm erop. Ben heel benieuwd!

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

 
Zalm is zo zalig als je die zelf rookt... wij serveerden bij SantaQ een reeks aan koud gerookte hapjes waaronder een zwarte cracker met een plakje zalm afgetopt met cress en wat kuit van vliegende vissen, zag er tamelijk geweldig uit en trok veel bezoekers en proevers. Ik rookte mijn zalm na het pekelen en drogen altijd 1 rondje CSG (10-12 uur) maar geef 'm nu twee rondjes... dat is eigenlijk nog lekkerder en nog steeds heel subtiel. Ik rook graag met een mengsel van eiken en beukenhout.

Heel veel plezier, en blijf ook een beetje in de buurt van je smoker (bij goed weer dat is) wat het ruikt... Zalig!  :D
 
menno zei:
Ik heb de csg van weber gekocht. Van de week gaat de eerste zalm erop. Ben heel benieuwd!

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Goede keuze, ik heb ?m zelf ook...  ;)
Aansteken doe ik met een creme brulee brandertje
 
 
 

The Butcher

Vuurmaker
Berichten
56
Ik gebruik die van Weber, met Weber mot. Na het vullen even paar keer tikken ertegen zodat niet alles stijf op elkaar maar wat losser zit en gaan. Doet het perfect.

Daarvoor had ik een proQ, nog in Engeland besteld omdat er geen dealers hier waren. Was de eerste die op de markt kwam ook een best ding. Alleen is die van Weber makkelijker aan te steken en wat degelijker gebouwd.
Dennis, wat goed om te lezen dat deze CSG van Weber je zo goed bevalt. Ik heb die van mij in juni vorig jaar aangeschaft in de Weber Store in Amersfoort, inclusief een zakje rookmot van Weber. De zalm ligt sinds gisteren in de koelkast volgens jouw recept wat pekelen betreft. Vanavond als het voldoende afgekoeld is buiten, wil ik de CSG aansteken en de Weber het werk laten doen vannacht. Kan ik de onderste luchttoevoer op de rookstand zetten, en de afvoer volledig open....net als bij een "normale" Low & Slow rooksessie?
 
Eeeh beetje laat 🙈 Ik heb beide schuiven maar een klein stukje open. Smeulend vuur heeft maar weinig zuurstof nodig. Boven doe ik wel iets verder dan onder zodat ik natuurlijke trek heb en de rook langzaam doorstroomt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan