BasBQ
Beef en Steak

Cocosbriketten

 
 

nielss055

Stoker
Berichten
464
Beste Q'ers,

Ik wil met de kerst voor het eerst cocosbriketten gaan proberen.
Nu heb ik al verschillende topics gezien met informatie over de briketten.

Welke briketten zijn qua prijs-kwaliteitverhouding goed, niet te duur en nu makkelijk verkrijgbaar?

Ecobrasa e.d. kan ik altijd later nog proberen. Ik wil ze gebruiken voor low en slow MOINKS, rollade, ribs e.d.

Dus; welke raden jullie zo aan, waar zijn ze te koop en wat kosten ze?

Groeten,
Niels
 
gewoon voor ecobrasa, Flam oid gaan, geen consessies doen, daar krijg je alleen maar spijt van
 
Leo +1
Kokosbriketten van de Sligro zijn ook goed, maar "buiten het seizoen" niet overal meer verkrijgbaar
 
Het probleem bij mij is, dat ik na elke sessie mijn Q leegkiep in de container. Briketten opgebruikt of net aangemaakt, dat maakt niet uit en dan de Q met veel geslinger de schuur inzet.
Hierdoor word ecobrasa en flamy een dure hobby voor mij.
Momenteel maak ik alles met standaard fire-up briketten, dus het zal voor mij al een hele vooruitgang zijn.
 
Als je dan cocosbriketten wil proberen. De Hanos heeft Fire Up cocosbriketten in de outlet. ? 12,50 ex voor 10 kg. Dat is iets meer dan ? 15 incl en dan is het verschil tussen de kwalitatief betere Ecobrasa of Flamy wel erg klein.
 
chckstrk zei:
Dat hoeft toch niet? Je kunt ze ook gewoon laten doven en volgende keer weer gebruiken.

Ik begrijp inderdaad ook niet helemaal waarom je de restanten niet op zou gebruiken.


Trouwens, ik heb begrepen dat kokosbriketten volgend jaar behoorlijk duurder gaan worden. Jammer, dadelijk moeten we nog allemaal aan de gasbbq
 
Ik heb 2 zakken Fire-Up cocosbriketten gekocht bij de Karwei (6kg, ca. ?13). Deze ga ik zaterdag proberen.
 
Ik ben toch ook fan van de Sligro kokosbriketten. Laats heb ik de ecobrasa gehad; die waren prima maar had toch het idee dat sligro beter was.

Bij ons waren ze idd tijdelijk niet leverbaar. Maar ik werd afgelopen week gebeld dat ze weer binnen waren.
 
stijntje113 zei:
Ik ben toch ook fan van de Sligro kokosbriketten. Laats heb ik de ecobrasa gehad; die waren prima maar had toch het idee dat sligro beter was.

Bij ons waren ze idd tijdelijk niet leverbaar. Maar ik werd afgelopen week gebeld dat ze weer binnen waren.

Wat kosten de zakken van de Sligro?

En zijn deze het hele jaar door verkrijgbaar of wordt dit verkocht als seizoensproduct?

Ik heb gehoord dat de cocosbriketten van de Sligro niet altijd dezelfde briketten zijn. Dat ze algemeen in worden gekocht en er een verpakking omheen komt met hun eigen merk voor brandspul.
 
Nu waren ze 10,50 ofzo (excl btw) Maar ze komen best vaak in de aanbieding voor rond de 8.

Tot nu toe heb ik nog nooit foute gehad.
 
stijntje113 zei:
Nu waren ze 10,50 ofzo (excl btw) Maar ze komen best vaak in de aanbieding voor rond de 8.

Tot nu toe heb ik nog nooit foute gehad.
Voor 10 kg?
 
Als deze briketten op zijn, ga ik die van de Sligro proberen.  :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan