BasBQ
Beef en Steak

Citroen-olijfoliecake

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.858
Deze foto kwam ik nog tegen, van de week gemaakt op de Big Green Egg, een citroen-olijfoliecake. Bakken gaat echt fantastisch op het eitje, beter dan in mijn smeg oven :(

Dit recept had ik nog nooit gemaakt, was ook de eerste cake die ik met olie deed in plaats van met boter. De olie houdt hem smeu?ger. En dat werkte prima. Cake was heerlijk sappig ook na een paar dagen nog.

citroenolijfoliecake-1.jpg
 
dat gaat er ook altijd wel in, is leuk cake te bakken op de bbq
 
Moet nog iets sleutelen aan het recept en dan post ik het wel.
 
Ben erg benieuwd naar de hoeveelheid olie. En reken je dat om van boter naar olie, of is het echt een specifiek recept?
 
Dit was een specifiek recept. Er ging nog een glaze overheen en daar ging amandelextract in. Op zich lekker, maar dat haalde een beetje het citroen effect weg, dus ik denk dat ik dat volgende keer met citroensap doe.

Hier vind je het recept in het Engels, ik kon nergens op het dorp maanzaad vinden dus dat heb ik er uit gelaten. Maar ik heb een hoop lemon-poppyseed muffin gegeten in de VS, dus dat gaat waarschijnlijk ook in de volgende. http://www.cakespy.com/blog/2012/8/6/olive-oil-lemon-poppyseed-cake-with-lemon-almond-glaze.html

Maar het streven in een lemon cake die lijkt op die van Starbucks, maar dan zonder de kustmatige citroenextracten ;)
 
Ziet er zeker lekker uit. ;D
 
Terug
Bovenaan Onderaan