BasBQ
Beef en Steak

Citroen knoflook aardappelschotel

 
 
 
 
 

Boldeagle

Gerijpt
Berichten
4.066
Citroen knoflook aardappelschotel

_DSC5512.jpg


Deze aardappel schotel is een fris alternatief tov de meeste aardappelschotels, maar let op ! de citroen is in deze schotel duidelijk aanwezig. De een zal dit meer waarderen dan de ander dus als je hierover twijfelt begin dan met 1 citroen.

7 middelgrote aardappels
2 middelgrote uien
3 tenen knoflook geperst
1 of 2 citroenen (nodig voor sap en schil)
125 ml bouillon
2 eetlepels olijf olie
1 theelepel bieslook
1 theelepel peterselie
zout en peper
paprikapoeder naar smaak

Snij de aardappels, (geschild of geboend in de schil) in partjes
Schil de uiten grof of in ringen en doe deze samen met de aardappels in een schaal

Meng de bouillon, knoflook, de geraspte citroenschil, het sap van de citroen(en), de olijfolie en de kruiden bij elkaar. Giet deze over de aardappels en meng alles goed door elkaar.
strooi hier als laatste wat paprika poeder overheen.
Zet de schaal in een matig hete BBQ (175-200 graden) en laat dit een uur staan. roer halverwege alles nog een keer door elkaar.

Eet smakelijk
 
Gedurfd.. waar heb je dit bij gegeten?
 
apart, maar wil het wel eens proberen, het zure van de citroen trekt me ergens wel
 
Abraham zei:
Gedurfd.. waar heb je dit bij gegeten?

Bij zoete spareribs als tegenhanger, maar kan eigenlijk als bijgerecht overal bij. De frisse smaak is een keer heel iets anders
 
Hmm, klinkt heerlijk, in Griekenland hebben ze dat vaak, dus doet het vast goed bij gyros, souvlaki etc.
 
Boldeagle zei:
Bij zoete spareribs als tegenhanger, maar kan eigenlijk als bijgerecht overal bij. De frisse smaak is een keer heel iets anders

Zit wat in. Hij gaat in m'n receptenboekje... Dank voor het posten!
 
Grieks recept volgens mij? Ik heb ook zoiets, lekker hoor!
 
Deze wil ik ook proberen, bedankt voor het delen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan