BasBQ
Beef en Steak

Chuck - pulled beef

 
 

Gert-Jan

Sprokkelaar
Berichten
43
Vandaag eens wat nieuws geprobeerd; een beef chuck. Een maandje of 2 geleden heb ik al een chuck van ruim 3 kg besteld, een tijdje in de vriezer gehad en begin van de week bedacht dat het er dit weekend maar eens van moest komen. Na 3 dagen in de koelkast toch maar in een emmer water gezet aangezien het nog altijd ??n massief blok was, maar uiteindelijk was het toch ontdooid.

1r3kid.jpg

103isnk.jpg


Aangezien ik over de chuck had gelezen dat dit ook wel gezien werd als de "poor man's brisket" heb ik het heel simpel gehouden met alleen grof zout en grof gemalen peper.
2q31zyd.jpg


Dit heb ik nog een dagje laten liggen en vanochtend vroeg (het was nog donker) op de WSM gelegd bij een temperatuur van plm 95 graden.
9la8f8.jpg


Na 4 uur heb ik de Chuck van de WSM genomen en ingepakt
11kweis.jpg


Na 13 uur (het was alweer donker  ;)) ging de thermopen soepel in- en uit het vlees, en heb ik de chuck van de WSM gehaald
24vnz13.jpg


Deze heb ik nog een uurtje laten rusten en vervolgens aangesneden. Hierbij heb ik niet goed op de draad gelet en dus ook niet haaks op de draad gesneden  :blush:
2cgexj8.jpg


Aangezien de chuck toch teveel was voor ons heb ik de rest gepulld en met wat runderbouillon tot pulled beef gemaakt, morgen nog een keer smullen en mijn collega's "lastig vallen" B-)
1045jdl.jpg
 
Heb je nog vacatures?  :p
Het ziet er heerlijk uit!
 
Mooi hoor, maarreh.... hoe smaakte het?
 
lust ik
 
Mooi van smaak, door niet veel kruiden te gebruiken had het echt een hele mooie rundvleessmaak. Heb nog wat meer dingen gelezen, volgende keer ga ik de chuck in 2 of 3 stukken snijden (scheelt ook in de bereidingstijd, 13 uur is wel vrij lang) en dan in een DO met wat aardappels, peen, ui, etc.

Helaas geen vacaturen Lin, moet zelf ook elders aan de slag om lekkere stukken vlees te kunnen halen :D
 
Mooi geworden hoor

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Het ideale stuk om pulled beef van te maken! Lekker hoor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan