BasBQ
Beef en Steak

Chipotle honey chicken kebab

 
 
 
 

Iss

Stoker
Berichten
340
Op de valreep voor de deadline van de fotowedstrijd met thema Boneless but meat/fish, toch nog bedacht wat ik zou kunnen maken. Na even bladeren door het boek Smokey Goodness van Jord Althuizen kwam ik terecht op de Chipotle honey chicken kebab, dat zag er erg smakelijk uit!

Gisteravond ben ik begonnen met het maken van de marinade met hier en daar een eigen twist:

Rasp en sap van 2 limoenen
Verse jalapeno fijngehakt
Knoflook
Korianderzaad
Honing
Bruine basterdsuiker
Zout
Piri piri chiliflakes
Gerookt paprikapoeder
Komijn
Zonnebloemolie
Peper
IMG_3974.jpeg


In deze marinade mocht zo'n 800 gram aan kippendijen voor een nachtje intrekken.
IMG_3978.jpeg


De volgende dag ben ik begonnen met het maken van deeg voor eigengemaakte pita broodjes.
IMG_6119.jpeg


IMG_6120.jpeg


Direct na het maken van het deeg heb ik de broodjes gevormd naar wens (ongeveer even lang als de spiesen met kippendij) en dit heb ik zo een minuut of 40 laten rijzen onder een theedoek.
IMG_6122.jpeg

Vervolgens heb ik de Junior aangestoken voor het afbakken van de pitabroodjes, de pizzasteen paste er perfect op!
IMG_3981.jpeg
IMG_3982.jpeg

De pizza steen heb ik eerst lekker op temperatuur laten komen

IMG_3987.jpeg


Per 2 tegelijk afbakken ging helemaal prima
IMG_3988.jpeg


Na 6 minuten op de pizzasteen begonnen ze mooi bol te worden.
IMG_3992.jpeg


De eerste 4 klaar, nog 4 op reserve gemaakt waar we uiteindelijk lekker een tosti van gemaakt hebben (welke uiteraard op de bbq zijn gegrild!)
IMG_3991.jpeg

Hierna de spiesen voorbereid.
IMG_3993.jpeg


Nu was het de beurt aan de Go Anywhere, daar paste het spiesen rekje mooi op, Hier verder niet zoveel foto's van gemaakt maar prima gelukt!
IMG_3995.jpg


Eindresultaat, een heerlijke kippendijenspies, ondanks de jalapeno en chiliflakes toch zeker niet pittig, frisse zurige achtergrondsmaak (door de limoen), op een op maat gemaakt broodje!
20240629_173702.jpg
20240629_173800.jpg
 
Je had ook gewoon die spiesjes wat korter kunnen maken natuurlijk... geintje. Top combinatie zo, ziet er zalig uit!
 
  • Haha
Waarderingen: Iss
Mooi! Deze ligt toevallig ook te marineren in mijn koelkast voor vanavond :cool:
Ben benieuwd wat je er van vind. Hier viel het goed in de smaak!
 
Terug
Bovenaan Onderaan