Beef en Steak

Chimichuri chicken met gegrilde perzik & burratasalade

 
 

Sabine

Kooltjesharker
Berichten
231
Vandaag prachtig weer om de Bastard weer eens op te stoken voor 2 gerechtjes die al even op mijn lijstje stonden.
Chimichuri kip en een salade met gegrilde perzik en burrata. (Linkjes naar recepten onderaan)

Vanmiddag de chimichuri gemaakt en de in stukjes gesneden kippendij in een gedeelte ervan gemarineerd. (In een ziplockbag in de koelkast)

Vlak voor het eten alle onderdelen voor de salade voorbereid; de dressing, nootjes geroosterd (ik heb pistache genomen ivm een voorkeur van een gezinslid) en de witlof en de rucola in de schaal.

Daarna aan het rijgen geslagen en de oplettende kijker ziet ook hier variatie (weer datzelfde gezinslid 😉).

IMG_0462.jpeg


Ondertussen was manlief zo lief om de Q aan te steken en kon hij lekker opwarmen tot zo’n 200 graden.

Als eerste de kipspiezen erop en vlak voordat ze gaar waren (kerntemperatuur van 80 graden) konden de perziken erbij om even op te warmen en mooie grillstrepen te krijgen.

IMG_0463.jpeg


De salade samenstellen was nu nog een koud kunstje….

Op het bord ging nog wat van de chimichuri over de spiesen, de salade erbij; jummie 😋

IMG_0464.jpeg


De recepten:

 
Perzik op de barbecue, dat is een tijd geleden. Ik voel wat inspiratie opkomen. Bedankt
 
Terug
Bovenaan Onderaan