BasBQ
Beef en Steak

Chili con carne in een rvs braadslee

 
 

BernhardQ

Pitmaster
Berichten
558
Ey hier een vraag over Chili con carne bereiden op de Q.  Wij zijn dol op Chili, en eten het 1x per week!

Ik heb nog geen DO en voordat ik er 1 aanschaf wil ik een keer experimenteren met chili con carne van de Q.

Kan je dit ook bereiden in een rvs braadslee / lekbak van bijvoorbeeld Ikea of werkt dat niet? Er zit bijvoorbeeld geen deksel op.

Wat zijn jullie ideen hierover?
Waar moet aan denken?
Indirect of direct
Etc.
 
Ik gebruik gewoon een braadpannetje voor zulke dingen. En indirect.

Maar misschien heeft er iemand nog een betere tip?
d8c2dc4487320a5eb6b021106a0d2ed5.jpg


Verstuurd vanaf mijn moto x4 met Tapatalk
 
Wat een lief pannetje  :)
Noem dat geen gewoon braadpannetje, dat is een gietijzeren ge-emailleerd braadpannetje
Die zie je ook nog wel vaak in kringloopwinkels voor een habbekrats, die kun je bijna blind kopen, als het emaille aan de binnenkant er nog fatsoenlijk uitziet.
Daar kunnen de moderne plaatstalen braadpannen niet tegenop.
Je kunt ook een Le Creuset of een Staub kopen die zijn ook van ge-mailleerd gietijzer maar dan moet je wel knip trekken.
 
Alles kan, deksel werkt maar in de BBQ is een beetje rook wel echt van toegevoegde waarde. Om die smaak toe te laten moet de deksel eraf zijn.
 
Ewald zei:
Wat een lief pannetje  :)
Noem dat geen gewoon braadpannetje, dat is een gietijzeren ge-emailleerd braadpannetje
Die zie je ook nog wel vaak in kringloopwinkels voor een habbekrats, die kun je bijna blind kopen, als het emaille aan de binnenkant er nog fatsoenlijk uitziet.
Daar kunnen de moderne plaatstalen braadpannen niet tegenop.
Je kunt ook een Le Creuset of een Staub kopen die zijn ook van ge-mailleerd gietijzer maar dan moet je wel knip trekken.
Ik had geluk, heb er 3 in verschillende maten ge?rfd van een oudtante. Worden veel gebruikt hier en die verslijt ik mijn leven nog niet

Verstuurd vanaf mijn moto x4 met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan