BasBQ
Beef en Steak

Chickie op een blikkie

 
 
 

Kiwietje

Stoker
Berichten
308
Het was al weer een tijdje geleden dat bbq had aangestaan voor een lekker stukje vlees (de laatste paar sessies waren pizza’s).

Afgelopen weekend maar even een kippetje gehaald en deze op de bbq gelegd. Was een tijdje geleden dat ik beercan chicken had gemaakt.

Kip in de rub gezet (peper, zout, paprika, Chili, komijn, knoflook, ui en suiker) en onder het kippetje wat groentes gelegd. Vervolgens op een blikje radler gezet.

6735062F-C737-4992-8EF4-4E385D867665.jpeg



Uiteindelijk heeft het kippetje van 1kg bijna 2 uur op de bbq gelegen bij 180 graden voordat de kerntemperatuur zo’n 76 graden was (dij 81-82). Dit was een stuk langer dan verwacht. Normaliter duurde het bij mij meestal 1u-1:15u. Geen idee waar dit aan gelegen kan hebben. Was bang dat de kip erg droog zou zijn maar hij was juist erg sappig ondanks de lange gaartijd.

Mijn vrouw vond dat de groenten te veel rook hadden gepakt, dus deze de volgende keer wat later toevoegen.

6D66516A-6494-4FE3-B32E-0CBD85EACAD0.jpeg

946E1970-CF76-4655-A41A-9E63D9EBDF53.jpeg


Door het lange wachten helaas vergeten een foto te maken van het aangesneden resultaat. Was wel weer heerlijk dus gaat er weer vaker op.

Gewoon om te proberen had ik mijn InkBird controller gebruikt voor deze sessie. deze had ik alleen bij lage temperaturen (100-120) gebruikt maar ik merk dat hij het ook erg goed doet op de temperatuur rond 180 graden. Moet niet vergeten om hem even de pauzeren als de deksel opgaat want anders gaat hij blazen op 100% waardoor de temperatuur tijdelijk omhoog schiet. Moet wel zeggen dat het voor z’n kippetje wel voelt als een enorme overkill 🙈
 
Terug
Bovenaan Onderaan