Beef en Steak

Chicken Stew

hulle65

Tondelzoeker
Lekker kipstoofpotje gemaakt in de do.
48ced7ef0a05e431cb84844cc649a2b0.jpg
alles klaar gezet kippenbouillon, bbq saus, gesnipperd ui, gesneden knoflook, bakje met peper, zout en paprikapoeder en kipfilet.
10c4dd38b41cb4f2a88f10f46be0a2d0.jpg
0d2b82eb39ea358b75d04ded9b82d264.jpg
kooltjes warm maken en do klaar gezet.
4e5b0db0cbb8f3b258e010331740f5f1.jpg
61ed44c2fc44a6589457f26bd32e60f0.jpg
uitjes gefruit en de kipfiletjes erin.
e6807bba205fc1fb7d3e7da5ac6f1a5d.jpg
db1ad0b6d0b27088a828f46dbcb3b647.jpg
lekker pruttelen en dan de kipfilet uit elkaar trekken en weer toevoegen.
cdeb59ea1fced1d3268eef0c39bf5afd.jpg
eet smakelijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

mooi gerecht

Lust ik wel!

Lekker hoor!

Misschien ligt het aan mij, maar ik heb toch altijd de neiging om dan te denken dat je dit makkelijker in een gewone pan op het gasfornuis klaar kan maken? Ik zie niet zo de toegevoegde waarde van die Dutch oven op de BBQ. In een afgesloten smoker snap ik het, dan pak je nog wat rooksmaak mee, maar boven op een open BBQ zie ik het niet helemaal. Is misschien gewoon een stukje onwetendheid, ik laat mij graag overtuigen van het tegendeel!

Dat ziet er heerlijk uit!

@roker: ik snap je gedachte heel goed. Sterker nog, anderhalf jaar geleden zei ik tegen iemand: waarom wil je een pizza steen? Kan toch ook in de oven! Dat klopt zei hij en je sateh kan ook uit de pan, net als je braadworst etc. Tja, had hij gelijk in...
Maarreh, terug op je DO vraag; je kan hem op je gasfornuis zetten, op je bbq, boven een kampvuur hangen, bovenop 8 kokosbriketten op een tegel of in de open haard.
Het gaat denk ik meer om het gebruik van een DO in zijn algemeenheid. Voor sommige gerechten gaat de deksel erop (en komt er toch geen rook bij en maakt de plaats van bereiding weinig uit), voor andere gerechten laat je de deksel eraf en kun je, mits je dat lekker vindt, rook toevoegen.

Het ligt er ook aan hoe kritisch je tegen dingen aan kijkt. Een bakplaat of skillet (gietijzeren bakpan) gebruiken om garnalen ofzo te bereiden op de bbq, valt dat er dan onder?

We doen veel dingen op de BBQ niet voor gemak alleen, maar vooral voor de fun denk ik (en soms ook voor de smaak)

RvH6511 zei:
smeinkie zei:
Lin zei:
sejacru zei:
Heb je een receptje hiervan?
ziet er goed uit

+1

+2

+3Na een paar keer pulled pork gemaakt te hebben kwam ik het recept tegen voor pulled chicken uit de dutch oven. Daar vandaag dus maar eens mee bezig geweest.

Allereerst de ingredienten:
500 gr Kipfilet
250 ml kippen bouillon
350 ml BBQ saus
2 tl zout
2 tl zwarte peper
2 tl paprika poeder
4 tenen knoflook (fijn gesneden)
1 ui, grof gesneden.
1-2 tl hot saus
scheutje olie

Steek 20 briketten aan in de starter en wacht tot ze goed heet zijn.
Leg 8 briketten onder de dutch oven en doe een scheutje olie in de pan. Voeg de ui en knoflook toe en doe het deksel er op. Bak uit en knoflook ca. 5 minuten tot ze glazig zijn.
Leg vervolgens de kipfilet op de ui/knoflook en voeg de rest van de ingredienten toe. Doe de deksel weer op de pan en leg de resterende briketten op de deksel.
Laat het geheel een half uurtje pruttelen en draai dan de kipfilet een keer om.
Laat vervolgens nog een half uurtje pruttelen.
Haal het deksel van de pan en leg de briketten van het deksel ook onder de pan. Haal de kipfilet uit de pan en trek deze met twee vorken uit elkaar zodat je mooie reepjes krijgt. Ondertussen kan de saus een beetje inkoken zodat deze wat dikker wordt.
Als je alle kipfilet hebt losgetrokken voeg je deze weer toe aan de saus en haalt de pan van de briketten af. Laat nog ca 10 minuten staan zodat de smaak er goed in kan trekken.
Lekker op een broodje met augurk en zuurkool.

Eet smakelijk

SilverFox zei:
We doen veel dingen op de BBQ niet voor gemak alleen, maar vooral voor de fun denk ik (en soms ook voor de smaak)

+1

Omdat het k?n dus. Mooi. Ik mag die gedachtengang wel.  Volgende week gaat de DO weer lekker mee naar de camping. Misschien dat dit gerecht er dan zomaaar in klaargemaakt gaat worden :)

Terug
Bovenaan Onderaan