BasBQ
Beef en Steak

Chicharr?n - Bacon Week Day 7

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.858
En op de laatste dag van bacon week Chicharr?n, een snack die ik veel in Mexico heb gezien. Hier vind je ze ook bij de Appie, maar dan zitten er niet van die lekkere barbecuekruiden op ;)

De zwoerd die je van de bacon afhaalt maak je zoveel mogelijk vetvrij met een scherp mes. Dan snij je het in stukjes van 2,5 x 8 cm en kookt deze stukjes 10 minuten in water.
Dan droogdeppen en 12 uur drogen op 50?C, dat gaat het makkelijkst in een droogmachine (dehydrator) maar als je die niet hebt kan dat ook in de oven met de deur op een kiertje. De stukjes zwoerd moeten kurkdroog zijn en keihard aanvoelen.
Daarna frituren op 180?C totdat het op kroepoek lijkt., uit laten druipen op keukenpapier, bestrooien met barbecuekruiden, ik heb Blues Hog gebruikt, en je hebt een heerlijk snack voor bij de borrel ;)

Ik heb het frituren gewoon in de frituurpan gedaan. Het kan ook op de barbecue als je een weber wok hebt maar ik ben daar geen fan van, een paar liter hete olie boven open vuur op een wankel weber onderstel. Een ongelukje is zo gebeurd!

chicharron-1-600x399.jpg


chicharron-2-600x399.jpg


chicharron-3-399x600.jpg


chicharron-4-399x600.jpg
 
gaaf man, lijkt me inderdaad best een lekkere snack
 
nog iets over? kom er nu aan ;)
 
Komt Dennis nu mee, nu ik mijn zwoerd verziekt heb in de Magnetron  :'( :'(

Ziet er overigen wel geweldig lekker uit  :)
Ga ik, als fan van zwoerd zeker maken.

Mac
 
Die van mij is de vuilnisbak gegaan, nou weet in ieder geval wat ik er de volgende keer mee moet doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan