BasBQ
Beef en Steak

Chianina florentina

J

Jesse

Gast
Ik heb net een Chianina florentina steak binnen gekregen.
Ik ben op zoek naar idee?n om deze op z'n lekkerst klaar te maken zonder de smaak van t vlees zelf te verpesten met veel kruiden of sausjes.
Inspireer me maar zou ik zeggen.

J
 
Mike +1 Meer heeft het niet nodig.
 
En dan toch reversed sear of gewoon direct?
Hoe lang per kant?
Wel of niet in alu laten rusten
 
Dank Bert

Kan je wat temperaturen en tijden door geven? Ik las een topic waar het in genoemd wordt maar kan t niet meer terug vinden.
Het was een vrij prijzig stukje vlees (ondanks korting) dus wil t niet verpesten.
 
Dat hangt af van de gaarheid die je wilt.
En hoelang je sear duurt.
Met het rusten gaart hij nog wat door.
Rare is 50 graden eindtemperatuur en je moet dat bij ongeveer 35 gradenkern met je sear beginnen.
Medium 55 graden bij 38 beginnen met je sear.
Denk eraan meten is weten. Vaak laat ik bij de sear mijn fantast erin zitten. Mocht die stuk gaan, een fantast is niet zo duur als m'n heatermeter of de maverick.
 
Vooral niks extra's toevoegen behalve pezo. En olie op je vlees, niet op je rooster. En geen gekke dingen doen zoals vetrandjes eraf snijden ofzo....
Meer heeft zo'n lekker stuk vlees echt niet nodig. Eet smakelijk!
 
Alles hierboven + 1 en vergeet de foto's niet!! :D
 
Here we go:
Hier begon de ellende mee... Even een klein bezoekje aan de leverancier gebracht. T-bones (chinina en US), Lambchops, burgers (wagyu, Chianina, us, iberico), Ribs (Iberico), gehakt (Chianina) en niet op de foto, een WGA.
IMG_5666%255B1%255D.JPG


Als voorafje toch nog even MOINKballs gemaakt. Niet van he Chianina gehakt voor het geval het niet goed zou lukken. Uiteindelijk waren ze ook te zout. Ik denk door de rub. Enfin. De Moinkballs kennen we nu wel.
IMG_5687%255B1%255D.JPG


Van de leverancier kreeg ik ook nog een fles American stockyard mee.
Super op de Moinkballs. (En volgens de gulle gever ookbij friet en op je broodje kaas etc etc.) Idd. erg goede saus. Ik ga de andere ook snel proberen.
IMG_5667%255B1%255D.JPG


Voor de bruchetta
IMG_5689%255B1%255D.JPG


Couscous ala Vinnie voor bij de Lambchops
IMG_5690%255B1%255D.JPG


Vergeten een foto te maken van de T-bones naast elkaar maar het verschil was overduidelijk. De Chianina is duidelijk favoriet. Wat een geweldige bonk vlees!
IMG_5668%255B1%255D.JPG


De T-bone reversed seared.
De Lambchops eerst gemarineerd in een mintsausje.

IMG_5696%255B1%255D.JPG


Lam was erg lekker. Extra mintsaus er bij en in combi met de couscous echt super.
De Chianina is echt met stip en zonder twijfel de beste ever T-bone die ik ooit gegeten heb. Heerlijk zacht en mals vlees. Je kon het bijna drinken. Zag er van buiten en binnen precies goed uit. Alleen de PEZO gedaan en stiekum toch een stukje met de Stockyard geproeft maar dit vlees moet je eigl zonder iets erbij eten. Gewoon alleen vlees zonder andere dingen erom heen want dit is op zich al een waanzinnig lekker.
Ik heb er gelijk weer 2 voor in de vriezer besteld.

J
 
Terug
Bovenaan Onderaan