BasBQ
Beef en Steak

Charcoal basket KJ2

Ik heb em van kick ash. Voor mij het enige origineel. De rest kwam daarna .

Maar ik zou niet weten waarom de air flow beter zou zijn bij hangen. De kick ash vervangt het gietijzeren rooster en staat inderdaad op de firebox. Gelukkig hangt dit er niet aan vast, want dan kan ik niet zo makkelijk als nu het hele comand and conquer systeem er uit halen. Het zou mij in de weg hangen.

Ik weet ook niet of je die van kamado joe zomaar op je 2 kunt gebruiken. Het systeem van kamado joe 3 is net iets anders .
 
Ik zelf heb de KJC1. Als ik jou uitleg lees, kan ik mij daar helemaal in vinden. Maar dacht dat het hier was voorgevallen dat de D&C niet meer goed paste met een bepaald type of dat het verkeerd in mekaar gezet werd.

kan je me een link geven van de jouwe?
 
Volgens mij is het mandje prima te gebruiken in de 1 en 2. Je moet er met mandje wel op letten dat je de deflectorstenen in de onderste positie op de haakjes van het mandje legt IPV op de onderste ring van het D&C.
Het kolenmandje van KJ heeft aan de onderkant kleine uitstulpingen die ervoor zorgen dat het mandje aan de zijkant ook los staat van de firebox. Op de foto's die ik gezien hebt lijkt het alsof de kickash gewoon met de zijkanten op de firebox ligt, maar dat weet ik dus niet zeker aangezien ik die nog nooit in het echt heb gezien.

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
De kickash ligt idd gewoon op de firebox ipv het gietijzeren rooster.

Ik hoef nergens rekening mee te houden, alles past en werkt gewoon top.


 
Net veel foto’s bekeken van beide en op het eerste zicht maakt het niet uit welke je neemt. Dat hij op de firebox licht maakt niet uit omdat de kolen dan nog steeds verwijderd zijn van de wand door de draad van de korf.

Zie wel dat die voor te hangen met een tussenschot zijn, maar denk niet dat ik dat echt nodig heb.
 
Terug
Bovenaan Onderaan