BasBQ
Beef en Steak

Char Sui varkensribben

Frank54

Kooltjesharker
Berichten
209
Ik had van de Jumbo nog wat varkensribben liggen ( geen spareribs ofzo ) en wilde die eens Char Sui style bereiden op de WSM.
iets teveel voor 2 personen maar who cares  :D
S1052713_zpscfca76e6.jpg

gegrilled volgens de 3-2-1 methode.
S1052718_zpsb8cd93a5.jpg

zagen er na 6 uur goed uit , en dit werd het bordje met opgebakken bami,
S1052723_zps67e1b2fd.jpg


was erg lekker
 
Krabbetjes op de bbq. Dat smaakt super.
 
Lekker en een mooie rode kleur ook
 
dat is een heerlijke maaltijd geworden, waarom de 3-2-1 methode?
 
@Leo,
3-2-1 had ik nog nooit gebruikt en met deze vlezige stukken leek me dat een goede manier.
vlees heeft eerst een nacht in de red roasted pork marinade gelegen.
daarna,
3 uur in de WSM
2 uur in de folie ( beetje gemopped met marinade )
1 uur zonder folie met als glaze Char Sui saus uit een potje van de toko
alles op 107 graden.

zo gingen ze de folie in,
S1052716_zpsead21d9c.jpg
 
Klinkt als een goede combi aan marinade en saus! Ik heb beide hier ook in de kast staan. Alleen maak ik het meestal met speklapjes.
 
Mooi rood is niet lelijk  :D
P.S. is dat een soort teflon Q-matje die je op het rooster heb liggen? Wat is de hoofdbedoeling daarvan? En hoe vaak gebruik je deze?
 
Noskos,

het basis idee komt van jouw blog , dank daarvoor.
 
RedFox zei:
Mooi rood is niet lelijk  :D
P.S. is dat een soort teflon Q-matje die je op het rooster heb liggen? Wat is de hoofdbedoeling daarvan? En hoe vaak gebruik je deze?
klopt is een Teflon matje van de Action.
met zoete/kleverige marinades, glazes etc plakt je vlees minder dan op het rooster.
hoe vaak : na 2-3 keer kun je ze weggooien, de mazen zitten dan volgeslibt met marinade en prut etc.
voor die paar centen heb ik nooit geprobeert ze schoon te maken
 
Frank54 zei:
RedFox zei:
Mooi rood is niet lelijk  :D
P.S. is dat een soort teflon Q-matje die je op het rooster heb liggen? Wat is de hoofdbedoeling daarvan? En hoe vaak gebruik je deze?
klopt is een Teflon matje van de Action.
met zoete/kleverige marinades, glazes etc plakt je vlees minder dan op het rooster.
hoe vaak : na 2-3 keer kun je ze weggooien, de mazen zitten dan volgeslibt met marinade en prut etc.
voor die paar centen heb ik nooit geprobeert ze schoon te maken

zijn zeer handige matjes, volgens de fabrikant kan je ze tot wel 100 keer gebruiken.
Het ligt eraan wat er erop heb liggen of ik ze wel of niet schoonmaak. maar na een aantal keren gooi ik ze ook weg.
Ze zijn oa in de zomer bij de action te koop voor nog geen 2 euro
 
Frank, Leo: dank voor toelichting, idd handig om deze komende zomer eens bij Action te scoren dan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan