BasBQ
Beef en Steak

Char Siu & Yangzhou Fried Rice, a la Sander

 
 
 
 
 

Jet

Gemarineerd
Berichten
1.773
Toen ik dit recept zag van Sander in het receptenonderdeel was ik meteen verkocht :x had bijna alles al in huis dus was "easy peasy lemon squeezy" =))  ik miste nog de Nam Yu en wat verse ingredi?nten. Amazing Oriental ergens daar bij Delft verkoopt Nam Yu (Red bean curd) en dat is me een lekker goedje :D ik had nog buikspek liggen en aangezien dat ook wel gebruikt wordt voor char siu deze in de marinade gezet. De Yanghzou rijst op de indoorpit gemaakt  :-$ met nog wat extra rivierkreeftjes en het buikspek uiteraard op de primo.

Wat een smaakexplosie ECHT SUPER =P~ we hebben heerlijk gegeten...................Sander bedankt voor het delen van dit recept :-*
Sorry ben alleen de biertjes vergeten ;) maar ik had een blonde kabouter ;) en die smaakte er heerlijk bij :D

http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=19129.0


9RynMjV.jpg


ZkTW6uK.jpg


ZLO424Y.jpg


hulPQWP.jpg


Qwa57ys.jpg


V3wlIfu.jpg

 
das heel lekkerrrr!!
 
Ziet er h??l smakelijk uit. :)
 
Dit ziet er op de morgen toch ook weer heerlijk uit  :)
 
picosuma zei:
Dit ziet er op de morgen toch ook weer heerlijk uit  :)

Ik zal je wat vertellen: Zo op een zondagmorgen koud uit het vuistje snoepen is ook erg lekker. ;) :D
 
Wat een heerlijk eerbetoon Jet, ik voel me gevleid!

Ik vermoed dat die blonde kabouter er zomaar zalig bij smaakte, wat een mooie aanvulling.
 
Met dit recept sla je de spijker op zijn kop Sander, vaak heb je, dat als je iets Chinees (Aziatisch) maakt, dat het lekker is maar dat subtiele Aziatische smaakje zoals bij een goede Chinees mis je dan. Dat heb je met dit recept niet, hier zit dat subtiele smaakje goed in. Dat komt volgens ons echt door de Nam Yu.
We hebben wel droge sherry gebruikt in plaats van Mirin voor de marinade.
De Combinatie met de Yangzhou fried rice is een killer, Dit gaat het vaste receptenboek in.
 
Ziet er goed uit hoor.

Ontzettend mooi recept, ga deze binnenkort ook eens proberen te maken. Lijkt me erg lekker
 
Lekker hoor!
 
Jet zei:
Toen ik dit recept zag van Sander in het receptenonderdeel was ik meteen verkocht :x had bijna alles al in huis dus was "easy peasy lemon squeezy" =))  ik miste nog de Nam Yu en wat verse ingredi?nten. Amazing Oriental ergens daar bij Delft verkoopt Nam Yu (Red bean curd) en dat is me een lekker goedje :D ik had nog buikspek liggen en aangezien dat ook wel gebruikt wordt voor char siu deze in de marinade gezet. De Yanghzou rijst op de indoorpit gemaakt  :-$ met nog wat extra rivierkreeftjes en het buikspek uiteraard op de primo.

Wat een smaakexplosie ECHT SUPER =P~ we hebben heerlijk gegeten...................Sander bedankt voor het delen van dit recept :-*
Sorry ben alleen de biertjes vergeten ;) maar ik had een blonde kabouter ;) en die smaakte er heerlijk bij :D

http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=19129.0

Zo Jet lekker zeg!!!
Eens kijken bij Sander voor t recept en Delft ligt bij mij om de hoek.  ;-)

Heb Chinese schoondochter die kan mooi helpen....


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

(Moderatie: foto's bij citaat verwijderd, hebben geen meerwaarde)
 
Zo Jet lekker zeg!!!
Eens kijken bij Sander voor t recept en Delft ligt bij mij om de hoek.  ;-)

Heb Chinese schoondochter die kan mooi helpen....


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
[/quote]

Bij ons zit een chinees om de hoek, die maakt het ook heel lekker klaar. :D
Nieuwsgierig geworden door de mooie plaatjes hebben we het daar toch maar eens geprobeerd en moet zeggen dat we het heel erg lekker vonden.
Zo lekker dat het nu op de ToDo lijst staat en het zeker eens gaan proberen.
Mooie uitdaging weer. ;)
 
Wij hebben hem gisteren ook gemaakt, echt ENORM lekker. (En die zaak in Delft is ook altijd een feestje, mag daar vaak even shoppen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan