Beef en Steak

Char Siu van Speklapjes

Dit ziet er wel heel goed uit! Bij mij komt deze ook op de to-do lijst. Bedankt Dennis.
 
Hmm, ziet er lekker uit zeg. Hele mooie foto's ook!
 
Foto-VP4CAJL7-D.jpg


Net gekocht bij de makro in Hengelo.

Moet het toch ook proberen niet waar  :P
 
Hij is lekker hoor ;) Kijk wel uit met pakken melk e.d. in je koelkast, alles smaakt op een gegeven moment naar die marinade :D Ik pak alles goed in in plasticfolie en nog komt het erdoor....
 
Dennis, ziet er heerlijk uit en staat ver bovenaan op mijn "to do" lijstje voor in de vakantie. Ik gebruik normaal nooit geen speklapjes, simpelweg omdat wij er geen liefhebbers van zijn. Vandaar mijn volgende vraag: gebruik jij speklapjes "met" of "zonder" zwoerd hiervoor?
 
Gewoon zonder zwoerd, zo'n pak van de Appie, hoogvliet etc. beetje dikke als ze ze hebben. En een paar uur marineren is prima, hoeft geen hele nacht.
 
Ze waren heerlijk (alleen het is niet gebeurt) :'( , de reuk heb ik niet gehad ik had ze verpakt in zippzak van de ikea en die ook weer verpakt in een zippzak, dus ik had geen last van de reuk
 
Gisteren ook maar even een potje in huis gehaald... deze is trouwens ook erg lekker met buikspek of speklapjes:

foto56vs.jpg
 
Die met zwarte boontjes is erg lekker met kip om te roerbakken!
 
MvdL zei:
Dennis, ziet er heerlijk uit en staat ver bovenaan op mijn "to do" lijstje voor in de vakantie. Ik gebruik normaal nooit geen speklapjes, simpelweg omdat wij er geen liefhebbers van zijn. Vandaar mijn volgende vraag: gebruik jij speklapjes "met" of "zonder" zwoerd hiervoor?

Koop maar een paar kilo. Speklapjes goed klaargemaakt werken verslavend
 
Dennis, welke temperatuur hanteer jij gedurende de tijd dat ze indirect op de barbecue liggen?
 
Eeeehhhh ja, dat is een hele goede.. ik doe een half startertje kooltjes en die gooi ik aan de zijkant en laat mijn schuiven openstaan, wat zal dat zijn een graadje of 175-200°C denk ik. Ik heb geen thermometer in de deksel en het luistert niet echt nauw hier.
 
Mooi gemaakt Dennis, kan ze op die laatste foto bijna aanraken en opeten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan