Beef en Steak

Char Siu van Speklapjes

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.945
Ondanks de regen toch maar even de BBQ aangestoken, char siu gemaakt, doe ik tegenwoordig van speklapjes.
Lapjes eerst een nachtje in de marinade gehad, ik gebruik kant en klare van Lee Kum Kee, te vinden bij je favoriete toko.

charsieuwspeklapjes-1.jpg


Indirect op de BBQ met wat kersenhout.
charsieuwspeklapjes-2.jpg


Na 3 kwartier zien ze er dan zo uit.
charsieuwspeklapjes-3.jpg


Dan even knapperig maken boven de kooltjes.
charsieuwspeklapjes-4.jpg


Deel in stukjes gesneden, dat gaat door de gebakken rijst, samen met knoflook, gedroogde Chinese paddenstoelen, lenteui, doperwtjes, ei en sesamolie. De rest gaat er in stukjes bij.
charsieuwspeklapjes-5.jpg
 
Jammie, dat ziet er heel goed uit!
 
Oh ja hoor! Broodje speklap kun je in Den Haag bij de snackbar halen, dit wordt dan een broodje Chinese speklap :D
 
Ziet er zeer lekker uit!
 
Speklapjes, altijd lekker maar dit is echt super
Jammer dat onze toko die marinade niet meer verkoopt
 
Welke marinade was het precies? Dit ziet er heerlijk uit! Ik ga die speklapjes maken als snack voor onderweg als we straks in de auto naar zuid-europa zitten :-)
 
Deze marinade is ook verkrijgbaar bij de Makro.
@Noskos heb jij de marinade nog verdunt,het is namelijk vrij dik.
Ik zal dit ook eens proberen,het ziet er lekker uit.
 
@zaagmans, linkje staat bovenaan on mijn bericht.

@Mike, nee ik smeer ze een beetje in met het spul en het ontrekt op de e.o.a. manier vocht aan je vlees, na een tijdje heb je heel veel dunne marinade. Gebruik dit spul al een jaar of 15 denk ik, vroeger maakte ik het altijd in de oven. Toen was het ook nog erg rood, tegenwoordig zit er geen kleurstof meer in.
Wel goed aluminiumfolie in je barbecue doen, want het koekt helemaal aan!
 
Thanks Dennis, ja die komt inderdaad aardig in de buurt
Nou was ik net nog even aan het zoeken en kwam deze site tegen
http://bit.ly/n8VAk0
Ze hebben nog wat andere leuke dingetjes ook trouwens
 
De toko waar ik kom valt ook onder de Oriental Group. Zitten over heel Nederland verspreid en hebben een zee aan mooie en rare ingrediënten ;)
En hier kun je dan weer lezen wat een hoop van die dingen zijn: http://www.aziatische-ingredienten.nl/
 
Ziet er heerlijk uit Dennis.
 
Owww, dit is lekker zeg. Ben gek op speklapjes. Ken deze marinade zelf niet, dus ook maar eens proberen.
 
Lekker man , zijn er nog leftovers? :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan