BasBQ
Beef en Steak

Char siu van het spit a la Noskos

baske

Tondelzoeker
Berichten
10
Eerste keer char siu voor mij, vooral omdat ik te weinig mijn spit gebruik en daar verandering in wilde brengen. Recept van @noskos was echt heel lekker. Gaat vaker gemaakt worden! Ik had een Chinese collega over de vloer (die ook een aantal heerlijke gerechten erbij had gezet op tafel) en die vond het ook top!

Thanks @noskos voor dit uitstekende plan!

IMG-20230526-WA0002.jpg


IMG-20230526-WA0004.jpg
 
Oh ja! Dat is een fijne. Moet ik ook weer eens doen. Kan het bijna proeven als ik je foto’s zie 😁
 
Nodig een keer wat anders aan het spit rijgen.
Deze ziet er donders lekker uit 😋
 
Lekker! Krijg trek op de late avond. Spit en recept komen beide nog wat hoger op het lijstje te staan
 
Char siu is zooooo lekker

Zelf nog nooit met het spit gemaakt. Thnx voor de inspiratie
 
Ik wil ook een spit!
Mooi man.
Ik moet zeggen dat zo'n spit echt wel iets toevoegt. Ik heb een hoop minder nuttige accesoires voor mijn bbq gekocht. Dat spit had ik al veel eerder moeten doen. Kippetje, kalkoen, porchetta en nu dus die char siu. Allemaal heerlijk. En ook goed te doen voor kamado bezitters tegenwoordig (gezien je forum naam :)).

De mijne is van bbq toro, en ik moet zeggen ik ben er heel tevreden over. Voor een standaard weber 57 kogel zijn er sowieso heel goed betaalbare opties!
 
Ik denk ook zeker dat het spit in de top 3 zsm aanschaffen staat.
Ik ben dol op een hele kip maar wil daar niet de dure kipstandaard voor aanschaffen.
Het mooiste zou zijn als ik een combie ala KJ kan dien net een pizza mogelijkheid.
Indrrdaad een Bastard L
 
Ik denk ook zeker dat het spit in de top 3 zsm aanschaffen staat.
Ik ben dol op een hele kip maar wil daar niet de dure kipstandaard voor aanschaffen.
Het mooiste zou zijn als ik een combie ala KJ kan dien net een pizza mogelijkheid.
Indrrdaad een Bastard L
Weet niet hoe handig je bent ,ik heb zelf een gemaakt koste me €25 in totaal
20220321_182521.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan