BasBQ
Beef en Steak

Cederhout zalmpje

 
 
 
 
 
 

Bidle

Gemarineerd
Berichten
1.993
Heb de smaak te pakken, dus vandaag weer mocht Bidle01 aan de bak. Vrouwlief had zalm gehaald dus lekker simpel houden en gaan!!

Persoonlijk vind ik zalm ??n van de mooiste producten. Sowieso qua uiterlijk:


2014-07-02 Cedar wood Salmon 01 by Bidle, on Flickr

Een simpele marinade gemaakt met olijfolie, tijm, oregano en voila,.... limoentje pas op het laatst gebruikt.

2014-07-02 Cedar wood Salmon 02 by Bidle, on Flickr


2014-07-02 Cedar wood Salmon 03 by Bidle, on Flickr


Bijna vergeten een foto te maken van de zalm op de bbq,... dus snel nog even de deksel lichten. Daarna dicht zodat Bidle01 lekker door kan roken:

2014-07-02 Cedar wood Salmon 04 by Bidle, on Flickr

2014-07-02 Cedar wood Salmon 05 by Bidle, on Flickr


Ennnn na een 15min klaar om te eten:

2014-07-02 Cedar wood Salmon 06 by Bidle, on Flickr

2014-07-02 Cedar wood Salmon 07 by Bidle, on Flickr


Nog even twee close-ups,.. gewoon omdat zalm zo mooi is!  :p

2014-07-02 Cedar wood Salmon 08 by Bidle, on Flickr

2014-07-02 Cedar wood Salmon 09 by Bidle, on Flickr



Oh,.. en ja het was weer heerlijk. Komen eigenlijk dagen tekort voor al dat lekkers.  ;)
 
Ziet er echt heerlijk uit!!
 
Ceriel zei:
Prachtige plaatjes! Heb je ze op tijd of op temperatuur gegaard? Ziet er ?rr?g lekker uit!

Thx! Enkel op tijd,... heb na 15min de deksel er af gehaald en zag er vanaf de buitenkant goed uit. Uiteraard moeilijk en nagenoeg niet te zien. Enkel al wel vaker zalm gemaakt. Kortom er af gehaald en was, in mijn ogen, goed.

Vermoed dat als ik ga prikken met een temp, dat ik hij snel uit elkaar kan. Met name ook omdat dit smalle stukjes zijn. Echter ook bij grotere stukken doe ik het enkel op tijd.
 
Goed bezig bidle, op de een of andere reden krijg ik altijd weer trek als ik jouw fotos gezien heb
 
mooi hoor
 
Zalm op een plankje is altijd een succes
 
Mooi! (ook de foto's :p)

Ik doe altijd een heel stuk, maar vooraf snijden is ook een goed idee !
 
Ik zat nog een keer naar die schitterende foto's te kijken, maar heb jij die topvent zo dicht zitten? Volgens mij kan die wel een stukje verder open, of doe je dit met reden dan ben ik een en al oor ;)
 
Jacksoncreil zei:
Bidle zei:
Jacksoncreil zei:
Ziet er voortreffelijk uit!
Bij welke temperatuur doe je dit?

Direct met ongeveer een 180-200 graden.

Thanx! Ik heb tot dusver alleen nog maar zalm gerookt maar ga dit zeker proberen binnenkort!


Is echt de moeite waard!! De vrouw des huizes vind dit het lekkerste wat van de bbq af komt.  :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan