BasBQ
Beef en Steak

Cedarhouten plankjes

 

Dick3G

Stoker
Berichten
282
Ik koop red cedar gevelbekledingplanken bij PontMeyer. Komt dan op ca € 10,00 per meter. Dan is het een kwestie van op maat zagen.
De planken zijn onbehandeld en met 2 cm. een stuk dikker dan de AH plankjes.
Doordat ze zo dik zijn verbranden ze niet in een keer.
Ze kunnen daardoor meerdere keren gebruikt worden. Ik heb er nu een die ik al 3 keer gebruikt heb en nog zeker 1 keer mee kan.
Wel iedere keer na gebruik goed schoon schrobben met heet water.
 
In Weber's boek "Time to Grill" geschreven door Jamie PUrviance staat ook een recept voor Cedar-Smoked Tuna with Crisp Vegetables. Moet ik ook nog eens gaan maken
 
Goeie tip Dick! Binnenkort even bij Pontmeyer langs!
 
Moet je daar geen bedrijf voor zijn, kun je zo naar binnen? En hoeveel moet je dan kopen?
 
Daar kun je gewoon particulier heen. Koop je gewoon 1 plank en die zaag je thuis in stukken.
Binnenkort ook maar eens naar pontmeyer deventer toe...
 
Ok, slim plan.....
 
Ik koop daar een plank van 2,6 m. Ze lijken een beetje op rabbatdelen, maar dat maakt voor mij niets uit.
Wat ook helpt is om het plankje de eerste keer even met de bovenkant naar de kooltjes te leggen. Dan gaat 'ie een heeeeel klein beetje "inbranden". Dat geeft extra smaak af.

Ik heb op internet info over dit onderwerp verzameld en in een Word document opgeslagen. Ik heb, stom genoeg, vergeten de bron te vermelden en weet ook niet meer waar ik e.e.a vandaan heb gehaald.

Ik wil dit Word documentje vandaag of morgen wel even aan Frits mailen. Misschien is het aardige info voor het Genootschap. 
 
Dat zouden we erg op prijs stellen!
 
Zojuist het docje gemaild aan Frits.
 
Dick, bedankt. Ik heb het naar noskos doorgestuurd!
 
ja lekker doorsturen, wat heb ik daaraan? Publiceren die hap :)
 
Lieve Dominique, je weet toch dat ik echt een volkomen digibeet ben!

Ik ben nog steeds niet in staat om foto's  te plaatsen.
En dan publiceren?  Ik heb echt geen idee hoe ik het docje als bijlage naar het Genootschap kan sturen. Dit is geen onwil, maar echt onvermogen van mijn kant.

Ik ben daarom heel blij dat ik af en toe gebruik kan maken van Frits (en in het verleden ook een keer van Spiffs).

 
Dick3G zei:
Lieve Dominique, je weet toch dat ik echt een volkomen digibeet ben!

Ja joh, ik bedoelde ook dat Dennis of Frits het moesten doen, zij zijn  knap met dat soort dingen, waar zouden we zijn zonder hen? Ik denk dat wij ( jij en ik dus) dan nog in een tablet zaten te beitelen....;)
 
Hold your horses Domi... ;)
 
Nou ja, just saying...
Ik ben toch ook een onbenul, hoevaak heb jij me al niet uit de computerbrand geholpen?
 
hahahah ook computerblonddus net als ik  :p :p :p :p
 
maar ff terug te komen op die plankies das is inderdaad een heel goed idee om naar Pontmeyer te gaan STOM dat ik daar zelf niet ben opgekomen, ik peper dure plankies van Weber 2 stuks 19 euro
maar ik moet zeggen zijn wel goede en dikke plankies
Foto-6UMDDQZU-D.jpg

Foto-7TPYPBIL-D.jpg

Foto-VUUYZ6WX-D.jpg


na twee maal gebruikt te hebben vind ik ze er nog heel goed uitzien
 
Ik ben toch niet echt voorstander van het vaker gebruiken van zo'n plankje. Je kunt ze niet echt lekker schoonboenen en er komen toch vetten en eiwitten van de vis in de poriën te zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan