Beef en Steak

Caveman style rode biet, mozzarella en entrecote.

Marein

Tondelzoeker
Ik kreeg rode bieten uit de tuin van moederlief. Ook was het weer top dit weekend, wat ik niet voorbij kon laten gaan.

Ik zag op diverse fora/recepten pagina's dat caveman style grillen voor rode bieten een optie is, dus dat ging ik proberen.

Kamado op twee plekken aangestoken, zodat er voldoende gloeiende kolen zouden zijn. Daarbij een dome temperatuur aangehouden van ca. 200 graden.

44828.jpg

3 kwartier later en wat draaien zag dat er zo uit.

44806.jpg

Even laten afkoelen, pellen, plakjes van snijden. Plakjes mozzarella ertussen, en hazelnoten geroosterd met wat honing en zout (geen foto).
Burrata schijnt ook erg lekker te zijn, maar dat had ik niet in huis en mozzarella wel.

Ondertussen legde ik ook een entrecote op het rooster. Dit kocht ik enkele weken geleden, diepgevroren, bij een landwinkel in Rhenen. Eigen rundvlees, lokale slacht, lekker vlees voor een hele redelijke prijs.

44812.jpg

Tranceren, op een bordje en mijn vrouw en ik hebben heerlijk gegeten.

44830.jpg

Nu heb ik nog wel een vraagje over het caveman style grillen. Ik dit was mijn eerste keer dat ik dat deed, op een kamado cursusdag in Amersfoort vorig jaar na. Ik vond de barbecue/rook smaak eigenlijk een beetje tegenvallen. Komt dat door het caveman style grillen, of nemen bieten de smaak simpelweg moeilijk op?

Fijne avond!

• Leuk
Waarderingen: A3N
Terug
Bovenaan Onderaan