BasBQ
Beef en Steak

butcherpaper kaas papier

 

kruit17 Jeroen

Stoker
Berichten
291
Vraagje lees vaak over butcherpaper. Onze plaatselijke slager heeft het niet en adviseerde om bij een plaatselijke kaaswinkel papier weg te halen. Wat vinden jullie eigenlijk over het gebruik van slagers papier ipv aluminiumfolie. M.v.g. jeroen
 
Jup, ik ken ook alleen maar papier met een plastic laagje van de kaasboer..... dat gaat niet werken ;)
 
Butcherpaper is een hype. Leuk als je in Amerika het voor een appel en een ei kan kopen, hier is het best prijzig.
het goed vouwen is een kunst. Aluminiumfolie is gewoon veel makkelijker en houdt je vocht veel beter vast.
 
Jup, ik ken ook alleen maar papier met een plastic laagje van de kaasboer..... dat gaat niet werken ;)

Butcherpaper is een hype. Leuk als je in Amerika het voor een appel en een ei kan kopen, hier is het best prijzig.
het goed vouwen is een kunst. Aluminiumfolie is gewoon veel makkelijker en houdt je vocht veel beter vast.
ja klopt frits het is mega duur en volgens mij maakt het niet veel uit of je het in folie of papier doet.
 
Er is wat verschil qua bark, maar als je je vlees nog heel even met de folie open in de BBQ laat liggen dan is dat verschil weg. Ik ben daar mee begonnen met de tri-tip als brisket bereiden. Als het gaar is de folie open en zo 20-30 minuten laten liggen. Een soort folieboot methode, maar dan pas op het eind.
Omdat je vocht aan het verdampen bent stijgt de temperatuur niet door dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.
 
Bij de Hanos verkopen ze ook vellen butcherpaper in kleine hoeveelheid. 10 velletjes in een verpakking van 61x100cm.
Dan heb je dus niet meteen een rol om de kamer mee te behangen of een stapel te grootte van een salontafel.
Wél ideaal als je het een keer wil uittesten ;)
 
Is butcherpaper niet hetzelfde als bakpapier?
 
Is butcherpaper niet hetzelfde als bakpapier?
Het gewone bakpapier heeft in Amerika de benaming 'Parchment paper'.

Op volgende site worden aluminiumfolie, slagerspapier, en bakpapier vergeleken

https://goshindig.com/butcher-paper-vs-foil-vs-parchment-paper/

Maar zoals reeds aangegeven in dit draadje, de verschillen zijn minimaal en met de oplossing van @noskos kan je een vergelijkbaar resultaat halen indien het je echt om de bark te doen is, voor een fractie van de prijs.
 
Bedankt voor de link. Bij 2 of 3 euro voor een velletje papier en hypes word ik al snel argwanend. Goed om te lezen dat het ook op een simpele manier ala @noskos kan.
 
Ik heb een rolletje liggen dat ik bij de KJ heb gekregen en heb er eens short ribs in gemaakt. Kan weinig vergelijken, maar alu folie doet het in de meeste gevallen ook wel. Dus zie zo direct geen grote meerwaarde. Denk dat het in alu folie ook rapper gaat omdat het meer luchtdicht te krijgen is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan