BasBQ
Beef en Steak

Burrito Skillet style

 
 

Gert-Jan

Sprokkelaar
Berichten
43
Vandaag eens iets nieuws geprobeerd, een burrito in de skillet. Mijn excuus voor de eerste foto's die zonder flitser genomen zijn, ik had verwacht dat het op dat moment nog licht genoeg was en dat de flitser afbreuk zou doen aan de foto, helaas blijkt dat toch anders te zijn.

Ik ben begonnen met een kleine brikettenstarter op te stoken

23h9clh.jpg


Deze briketten uitgestort over de oude briketten die nog in de Q lagen en de Skillet langzaam laten opwarmen terwijl de nieuwe briketten de ouden nog aan het aansteken waren.

2qsyoia.jpg


Toen de skillet warm was heb ik een pondje rundergehakt in de skillet gegooid en deze rul gebakken

2ce5bvq.jpg


Uitjes erbij en deze even mee laten bakken

2uh1np5.jpg


en wat kruiden erbij (knoflookpoeder, uienpoeder, chilipoeder, gedroogde oregano, komijn en zout) geroerd. Vervolgens een blikje tomatenpuree en wat water toegevoegd

2dmhvh2.jpg


en dit even laten indikken (plm 5 minuten)

2dmhvh2.jpg


Hier nog wat oude kaas bij, even laten opwarmen en er doorheen geroerd

mihsax.jpg


en 4 kleine tortillas in reepjes gesneden erbij

2cdu39u.jpg


Dit alles lekker door elkaar geroed

28wcx7c.jpg


En gegarneerd met wat blokjes tomaat en ringetjes lenteui. Cr?me fra?che zou hier ook nog lekker bij zijn maar dat had ik niet meer in huis.

nzhcgp.jpg


Al met al een smakelijk gerechtje dat ook nog eens snel te maken is, ben er denk ik een kwartiertje mee bezig geweest.

edit: en dan vergeet je de foto van het eindresultaat toe te voegen ...
 
Lijkt me best lekker :)
 
Wat grappig om de tortilla's er zo door te roeren. Nooit aan gedacht. Weer iets voor de todo.

 
lijkt me helemaal lekker, ik ga er voor
 
Lekker zeg en wat ziet fast food er tegenwoordig top uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan