Na de afgelopen maanden meermaals een lekker en mooi broodje te hebben gezocht om een burger van wat voor soort dan ook te kunnen presenteren op mijn blog, maar niet hebt kunnen vinden
liep ik tegen een recept aan om deze zelf te maken, welke ik moest proberen. (en natuurlijk op de barbecue, anders is het niet gebeurd
)
2 weken geleden eerst een proefrun gedaan, echter zonder pizzasteen (want deze had ik nog niet), maar met de ovenplaat. (maar voor het mooie waren de onderkante van de broodjes te donker geworden)
Nu stond de pizzasteen toch op de wanted lijst, dus heb ik deze bij Martijn van Vuur en Rook aangeschaft.
Na alle ingredi?nten gemengd te hebben, vervolgens een uurtje rijzen
Om vervolgens het deeg te verdelen in 8 gelijke stukken, en bolletjes te draaien, waarna ook deze weer een uurtje mogen rijzen.
Na het rijzen, insmeren met een ei/ melk mengsel, en bestrooien met sesamzaadjes.
Dan voor een 15 tal minuten in het ei (in mijn geval)
Ik z?g Toppertjes
En nog lekkerder als er wat tussen zit
Een pizzasteen maakt zeker een verschil in verhouding tot een ovenplaat, en ben dan ook blij dat ik deze nu zelf ook heb.
Immers ben ik dan ook van plan om wat vaker broden e.d. te gaan bakken.
Voor meer details, neem een kijkje op mijn blog
http://www.macsbbqpit.com/burger-buns/
Mac
liep ik tegen een recept aan om deze zelf te maken, welke ik moest proberen. (en natuurlijk op de barbecue, anders is het niet gebeurd

2 weken geleden eerst een proefrun gedaan, echter zonder pizzasteen (want deze had ik nog niet), maar met de ovenplaat. (maar voor het mooie waren de onderkante van de broodjes te donker geworden)
Nu stond de pizzasteen toch op de wanted lijst, dus heb ik deze bij Martijn van Vuur en Rook aangeschaft.

Na alle ingredi?nten gemengd te hebben, vervolgens een uurtje rijzen

Om vervolgens het deeg te verdelen in 8 gelijke stukken, en bolletjes te draaien, waarna ook deze weer een uurtje mogen rijzen.

Na het rijzen, insmeren met een ei/ melk mengsel, en bestrooien met sesamzaadjes.

Dan voor een 15 tal minuten in het ei (in mijn geval)

Ik z?g Toppertjes

En nog lekkerder als er wat tussen zit

Een pizzasteen maakt zeker een verschil in verhouding tot een ovenplaat, en ben dan ook blij dat ik deze nu zelf ook heb.
Immers ben ik dan ook van plan om wat vaker broden e.d. te gaan bakken.
Voor meer details, neem een kijkje op mijn blog
http://www.macsbbqpit.com/burger-buns/
Mac