Beef en Steak

Bulgogi

 

Arie de Knaller

Kooltjesharker
Berichten
226
De rest van de entrecote (klein gedeelte gebruikt tijdens de lunch) ging vanavond er op, na een aantal uren gemarineerd te hebben in een bulgogimarinade. Deze had ik kant en klaar gekocht bij de Amazing Oriental (want zelf maken kost me even te veel tijd). Ik had een keer een andere dan normaal genomen. Dat is overigens wel een beetje oppassen, want ik zag pas bij thuiskomst dat ze daar sucralose in hebben gestopt en ik ben geen fan van kunstmatige zoetstoffen.

De entrecote heb ik in dunne plakjes gesneden (paar mm dik) en daarna dus een paar uur in de marinade. Toen even op de grill gegooid op een grilnetje, want anders zou het allemaal door de spijlen van het rooster zijn geglipt.

signal-2024-09-17-174319_002.jpeg
 
Leuk! Naar je zin gelukt?
Ja, hoewel ik de volgende keer weer een andere marinade ga nemen (als deze op is). De mensen thuis heb ik er nog niet aan dat we het moeten eten als ssambap, dus dat ging nog gewoon op een bordje met gestoomde rijst (ik heb een Koreaanse rijststomer) en wat gestoofde groenten.
 
Ssambap zijn sla wraps met rijst maar worden ook gevuld met vlees, net als deze Galbi Kui (Surf & Turf)
Ben benieuwd naar je creaties, en de foto's ervan.

 
Laatst bewerkt:
Ssambap zijn sla wraps met rijst maar worden ook gevuld met vlees, net als deze Galbi Kui (Surf & Turf)
Ben benieuwd naar je creaties, en de foto's ervan.

Niet altijd sla, soms wordt ook geblancheerde kool gebruikt. Ik heb dat in Korea regelmatig op: blaadje (meestal sla, soms dus kool), rijst, ssamjang, vlees, rauwe knoflook, opvouwen en eten, en daarna wegspoelen met soju en bier.
 
Terug
Bovenaan Onderaan