Beef en Steak

Buitenkeuken Close van steigerhoutje.nl

DannyK

Tondelzoeker
Ben helaas niet zo handig zoals velen van jullie hier wel zijn, dus op zoek naar iets waarbij ik mijn 2 linkerhanden niet hoeft te gebruiken. Op steigerhoutje.nl de buitenkeuken Close gezien voor een Kamado. Heeft iemand hier ervaring mee ?

De close ziet er erg compact uit en ben een beetje bang voor brandgevaar.

Verder lijkt mij de perfecte oplossing aangezien je kamado beter beschermt is tegen weersomstandigheden en geef mij op een of andere manier een beter gevoel ;-). Of is een tafel die je weg zet in de open lucht toch een beter alternatief, eventueel voorzien van hoes ?

Groet,

Danny

1731067965824.png

Heb eens gekeken op hun site, als je er zelf niets aan wil doen en een gemonteerd exemplaar koopt dan komt er maar liefst 1500 € bij de prijs extra + veel hogere transportkost. Ze leveren het standaard ook zonder achterwand, dat is een optie.

Stel mij wat vragen bij die gasdrukveren, die dingen zijn ook niet onverslijtbaar en als er zo eentje het begeeft als je aan uw kamado staat?

Heb eens gekeken op hun site, als je er zelf niets aan wil doen en een gemonteerd exemplaar koopt dan komt er maar liefst 1500 € bij de prijs extra + veel hogere transportkost. Ze leveren het standaard ook zonder achterwand, dat is een optie.

Stel mij wat vragen bij die gasdrukveren, die dingen zijn ook niet onverslijtbaar en als er zo eentje het begeeft als je aan uw kamado staat?
Goede feedback inzake de gasveren,.... wil m dan wel met die 2 linker handen en wat hulp in elkaar zetten, die 1500 euro is mij iets te gortig inderdaad. Vindt m best imposant, maar misschien toch beter een tafel met hoes.

Goede feedback inzake de gasveren,.... wil m dan wel met die 2 linker handen en wat hulp in elkaar zetten, die 1500 euro is mij iets te gortig inderdaad. Vindt m best imposant, maar misschien toch beter een tafel met hoes.
Voor minder dan die 1500 bouw je zoiets zelf. En je hoeft daar echt geen rechterhanden voor te hebben hoor. Iedereen kan een balkje hout opmeten, afzagen en aan een andere balk vastschroeven.

Voor minder dan die 1500 bouw je zoiets zelf. En je hoeft daar echt geen rechterhanden voor te hebben hoor. Iedereen kan een balkje hout opmeten, afzagen en aan een andere balk vastschroeven.
Nou, nee 😂 Ikzelf kan het wel, en heb vaak het gevoel: “dit kan toch iedereen”, maar nee. En ook dat is prima!

Op basis van dit soort topics heb ik besloten zelf een keuken / overkapping te timmeren. Van oorsprong ben ik dan ook timmerman, dus dat is nog steeds een hobby van me. Om dat dan te combineren met een mooie BBQ keuken/overkapping is gelijk 2 vliegen in 1 klap.
Ik heb die foto in de start ook als inspiratie gebruikt en natuurlijk aangepast naar mijn eigen ideeën. Stroom, verlichting en een dakdoorvoer voor eventueel een afzuiging gelijk erin gemaakt.

Ik heb een steigerhouten tafel gekocht (niet bij dezelfde verkoper) en die staat gewoon buiten, was geïmpregneerd en al. Na 1 jaar waren er al een hoop vijzen aan het roesten. Zelfde voor het dure speelmeubel van een gekend merk (toren met glijbaan en schommel), veel vijzen waren al aan het roesten na 1-2-3 jaar. De tafel begon al krom te trekken na 1-2 jaar. Het speelmeubel is ok. Maar heb daar dus ook alle vijzen etc al vervangen door "spax" roestvrije. En daar zie ik dus nu 5 jaar verder nog altijd geen roest op

Als ik nog eens hout voor buiten koop, dan zal het douglas zijn, geen steigerhout meer voor mij. Douglas is wel iets duurder. Maar voor de prijzen van een zelfbouw pakket, koop je zelf deftig hout en zet je het in elkaar voor een fractie van de prijs. En zoveel heb je niet nodig. Tevens als je naar een groothandel gaat in hout (dus niet gamma etc) kan je meestal wel alles al op maat laten zagen. Dan heb je alleen een goede schuurmachine (centrische) nodig en moet je alleen nog in elkaar zetten en schuren. Zeker als je niet alles in huis hebt om te zagen (denk cirkelzaag, decoupeerzaag, afkortzaag ofzo). En als je het niet zo hebt op van die electrische tools, koop een japanse zaag, dat is "hemels" om mee te zagen. Batterijen is handig voor tools, maar dan heb je er een pak nodig voor een project. Een draad ligt soms wel in de weg, maar je kan blijven doorgaan.

Ik ben zelf nu niet de handigste harry als het op hout aankomt, maar ik kan bijvoorbeeld wel een muurtje metselen, pleisteren, vloeren etc. Maar de volgende tafel (zal een projectje voor volgend jaar worden) zal ik zelf wel in elkaar zetten. Ga terug geen 6-700 euro betalen voor een paar plankjes en slechte vijzen.

Eer hout in brand vliegt heb je al wat meer dan warmte nodig. En een kamado zal echt niet zo warm worden dat ie dat hout in de fik kan laten gaan. Tevens staat je kamado/kettle etc niet rechstreeks tegen dat hout, altijd een stukje van de wand af.

Terug
Bovenaan Onderaan