kim
Sprokkelaar
Aangezien Kerst centraal staat aan heerlijk eten en gezelligheid met familie en vrienden, lag het voor de hand dat ik hierbij de BBQ ging gebruiken.
Op Kerstavond een heerlijke Oosterse buikspek gemaakt volgens het recept van NasQ. Wat een aanrader!
Een dag van te voren de marinade gemaakt en het vet kruislings ingesneden, nachtje laten staan.
De volgende dag was het zover, de BBQ gereed gemaakt voor indirect gebruik op 110 graden. Ik heb er ook een appelchunck aan toegevoegd.
Dit gaat de goede kant op
Na een paar uurtjes was hij klaar. Ik heb hem er met 73 graden vanaf gehaald.
Man, man wat rook dat lekker!
In plakjes gesneden en uiteindelijk op pita met wisky BBQ saus geserveerd.
Deze dag meteen de spareribs in de rub gezet. Eerst ingesmeerd met mosterd.
Bekijk bijlage 60451
Ik heb de Base Taste van Barbecoa gebruikt.
De BBQ klaar gemaakt voor indirect gebruik op 120 graden. Appelchunck toegevoegd en daarna bereid volgens de 3-2-1 methode, eerder 3-1-1.
Even spieken
Klaar om in de folie te gaan met boter, Agave siroop en bruine basterd suiker.
Na een uurtje op de BBQ heb ik ze eraf gehaald en teruggelegd zonder folie voor de laatste stap. Twee keer gelakt met de bbqsaus van Noskos met dit al resultaat
de spareribs waren perfect. Het was mijn eerste keer op de kamado en zeker voor herhaling vatbaar!
Van de voor en nagerechten heb ik geen foto's gemaakt, aangezien de bereiding niet op de BBQ heeft plaatsgevonden.
Kerst(eten) geslaagd
️
Fijne Feestdagen allemaal!
Op Kerstavond een heerlijke Oosterse buikspek gemaakt volgens het recept van NasQ. Wat een aanrader!
Een dag van te voren de marinade gemaakt en het vet kruislings ingesneden, nachtje laten staan.
De volgende dag was het zover, de BBQ gereed gemaakt voor indirect gebruik op 110 graden. Ik heb er ook een appelchunck aan toegevoegd.
Dit gaat de goede kant op

Na een paar uurtjes was hij klaar. Ik heb hem er met 73 graden vanaf gehaald.
Man, man wat rook dat lekker!
In plakjes gesneden en uiteindelijk op pita met wisky BBQ saus geserveerd.
Deze dag meteen de spareribs in de rub gezet. Eerst ingesmeerd met mosterd.
Bekijk bijlage 60451
Ik heb de Base Taste van Barbecoa gebruikt.
De BBQ klaar gemaakt voor indirect gebruik op 120 graden. Appelchunck toegevoegd en daarna bereid volgens de 3-2-1 methode, eerder 3-1-1.
Even spieken

Klaar om in de folie te gaan met boter, Agave siroop en bruine basterd suiker.
Na een uurtje op de BBQ heb ik ze eraf gehaald en teruggelegd zonder folie voor de laatste stap. Twee keer gelakt met de bbqsaus van Noskos met dit al resultaat

Van de voor en nagerechten heb ik geen foto's gemaakt, aangezien de bereiding niet op de BBQ heeft plaatsgevonden.
Kerst(eten) geslaagd

Fijne Feestdagen allemaal!
Laatst bewerkt: