Ik had nog een stuk buikspek in de vriezer liggen en ben daar vandaag maar eens mee aan de slag gegaan.
Eerst in een lekkere rub gezet.
De Q opgewarmd tot 120 graden en een paar chunks appel hout er op.
Zo als je kan zien is de eind tijd die aangegeven word erg ruim en kan je daar niet echt van op aan. Maar goed leuk dat het er bij zit en misschien word het met een update nog wel beter. Verder is de cook perfect een prima meter.
Na 3 uurtjes roken heb ik de boel ingepakt met een beetje ahoornsiroop en een paar klontjes boter.
Toen terug op de Q en om te zorgen dat het wat sneller ging heb ik de temp toen opgehoogd naar 170 graden.
Toen de temp 92 graden was heb ik geprikt en vond ik hem nog niet gaar genoeg. Dus nog ff door. Na 15 minuten was het wel goed en heb ik hem er af gehaald. Even laten uit dampen en toen in een handdoek in de koelbox gedaan om te rusten.
Ondertussen de pof aardappels in de kolen gedaan.
Gietijzer er op gedaan om het brood te roosteren.
Toen de boel gaan opbouwen. Onderkant besmeerd met mayonaise. Bovenkant met bluse hog bbq saus.
Tomaat en komkommer er op.
Spek uit de koelbox gepakt en gesneden. Daarna op het brood gelegd.
Rode ui er over en klaar.
En voor het totaal beeld nog een mooie foto van een gesneden brood.
Gepofte aardappels afgemaakt met wat limoen sap en grof zee zout. (Geen foto’s van)
Dat was het weer. Maandag maar weer eens een kip er op.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Eerst in een lekkere rub gezet.
De Q opgewarmd tot 120 graden en een paar chunks appel hout er op.
Zo als je kan zien is de eind tijd die aangegeven word erg ruim en kan je daar niet echt van op aan. Maar goed leuk dat het er bij zit en misschien word het met een update nog wel beter. Verder is de cook perfect een prima meter.
Na 3 uurtjes roken heb ik de boel ingepakt met een beetje ahoornsiroop en een paar klontjes boter.
Toen terug op de Q en om te zorgen dat het wat sneller ging heb ik de temp toen opgehoogd naar 170 graden.
Toen de temp 92 graden was heb ik geprikt en vond ik hem nog niet gaar genoeg. Dus nog ff door. Na 15 minuten was het wel goed en heb ik hem er af gehaald. Even laten uit dampen en toen in een handdoek in de koelbox gedaan om te rusten.
Ondertussen de pof aardappels in de kolen gedaan.
Gietijzer er op gedaan om het brood te roosteren.
Toen de boel gaan opbouwen. Onderkant besmeerd met mayonaise. Bovenkant met bluse hog bbq saus.
Tomaat en komkommer er op.
Spek uit de koelbox gepakt en gesneden. Daarna op het brood gelegd.
Rode ui er over en klaar.
En voor het totaal beeld nog een mooie foto van een gesneden brood.
Gepofte aardappels afgemaakt met wat limoen sap en grof zee zout. (Geen foto’s van)
Dat was het weer. Maandag maar weer eens een kip er op.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk