BasBQ
Beef en Steak

Buffalo wings maken

Cakr

Sprokkelaar
Berichten
29
Ik wil buffalo wings maken op de BBQ met een basket op de spit. Ik wil ze eerst in de rub zetten en daarna wil ik de saus Frank's Redhot buffalo gebruiken. Nou zag ik op internet filmpjes voorbij komen dat ze het mengen met boter. Kan iemand mij uitleggen waarom ze dit doen? Ik wil nadat ik de wings heb gegaard in de basket insmeren met de saus en daarna weer een beetje op de bbq doen voor het karamelliserende proces. Wat is eigenlijk de beste manier?
 
Door de saus met boter te mengen help je denk ik het bak proces. Noskos doet dat in zijn filmpje met bakspray.
Denk alleen dat je een hele vieze basket krijgt waar alle smaak aan de basket zit en niet aan de vleugels.
Heb je geen spiesen als optie?

Dit soort vragen passen beter in de Rookkamer, zal hem even verplaatsen.
 
Er zijn er ook die de buffalo wing sauce pas na de bereiding op de kip doen, of hem als dipsaus serveren.
Zo heb ik ooit erg lekkere buffalo wings gegeten. Niet met Frank's hotsauce maar met tabasco buffalo wingsauce die meng je dan ook met wat gesmolten roomboter. Frank's hotsauce is er overigens ook in een buffalo wing versie, daar zit de boter al in. die laatste heb ik ook wel eens gehad maar ik werd er niet erg blij van, de gewone Franc's is veel beter en dan boter erbij.
Frank's is een tikkeltje zuurder dan de Tabasco versie, de boter geeft een romige botersmaak wat tevens de hitte en zuur wat tempert is mijn ervaring.
 
Terug
Bovenaan Onderaan